Teejuht kevad 2024

2023

Lennundus- teenistus

TEENISTUSTE AASTAKOKKUVÕTE

Foto: Transpordiamet

Auditite aasta 023. aastal auditeerisid välisaudiitorid lennundusteenistust 2 ja -valdkonda kaheksal korral ning kõigis tegevusvaldkon- dades. Selline arv välisauditeid on ka mujal Euroopas väga haruldane ja tõi kaasa märkimisväärse töökoormuse. Auditite tule- mused näitasid meile kätte peamised puudused ja parendamist vajavad valdkonnad ning auditite leidude kohta koostasime edasi- sed tegevuskavad. Parendustegevuste käigus oleme oluliselt aja- kohastanud protseduure, loonud vastavusseire ja muudatuste juhtimise protsessid, mis võimaldavad teenistuse sees tegevusi paremini korraldada.

Üllar Saaremäe

Lennundus- teenistuse direktor 023. aasta kevadel rakendus Transpordiametis 2 uus struktuur, millega loodi ka lennundus- teenistus. Teenistuse struktuuri loomisel võt- sime aluseks peamised järelevalvatavad lennundus- valdkonnad. Uue osakonnana lisandus mehitamata lennunduse osakond ning teenistuse sees toetava osakonnana ohutuse ja juhtimissüsteemide osakond. Olles küll veel kaugel Euroopa Lennuohutusameti (ingl European Union Aviation Safety Agency , EASA) soovita- tud optimaalsest töötajate arvust lennunduse järele- valves, on meil õnnestunud Transpordiameti sisemiste ressursside arvelt leida võimalusi uute kolleegide vär- bamiseks. Transpordiamet peab oma tegevustes oluliseks eel- kõige ohutuse tagamist, keskkonna kaitsmist ja jätku- suutlikkust, mille saavutame eesmärgistatud järele- valve ja ennetavate tegevuste kaudu. Ohutuse taga- miseks on oluline kindlustada Eesti lennundussektori vastavus siseriiklikele ja rahvusvahelistele nõuetele.

Foto: Lennuliiklusteenindus

Foto: Transpordiamet

Tartu irdtorn.

Ühe auditi korduvleiu tagajärjel algatasime protsessi, mis viib Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) riikliku lennunduse järelevalve õiguslikud alused vastavusse Euroopa Liidus kehtivate õigusakti- dega. Tegemist oli väga suuremahulise ja keerulise tööga nii PPA-le kui ka Transpordiametile, mille tulemusena laheneb ligi 30 aastat kestnud ebakõla regulatsioonides. Et valdkonnad on erinevad, siis olid ka auditite tulemused erinevad. Ühise juurpõhjusena, mida on märkinud ka varasemad auditid, võib siiski välja tuua ressursi vähesuse, mida Eestis on lennundus- valdkonna korraldamisse ja järelevalvesse panustatud. Samuti ei toetanud varasem Transpordiameti struktuur parimal võimalikul viisil süsteemset, põhjalikku ja järjepidevat tegelemist puuduste ja

124

TEEJUHT / NR 9

Powered by