2023
Merendus- teenistus
TEENISTUSTE AASTAKOKKUVÕTE
Foto: Transpordiamet
Praaga kanal raaga kanal on 750 m pikkune laevatee lõik Emajõe suud- P mest Peipsi järve, mis on siseveelaevnikele väga suure täht- susega. Kanal on kriitiline koht Eesti kõige suuremate laeva- tatavate siseveekogude – Peipsi järve ning Emajõe ja Võrtsjärve vahelises ühenduses. Kanali viimasest süvendamisest oli möödas üle 20 aasta ning sinna oli kandunud palju setteid, mis muutsid kanali praktiliselt läbimatuks. 2023. aastal puhastati kanal setetest ja taastati selle projekteeritud mõõtmed. Süvendustööd olid Trans- pordiameti viimastel aastatel korraldatutest mahukaimad – kana- 3 list tõsteti välja üle 18 000 m setteid, mis ladustati järvel asuvale kaadamisalale ja osaliselt kaldale. 2024. aasta sisevete navigatsioonihooaja alguseks oleme korri- geerinud navigatsioonikaarte Praaga uute sügavusandmetega ja taastanud vahepeal tühistatud Praaga laevatee. Samuti rekonst- rueerime laevatee telge tähistavad sihimärgid ja -tuled ning paigal- dame kanalit tähistavad ujuvmärgid uutele täpsustatud asukohta- dele.
Kristjan Truu Merendus- teenistuse direktor
eoses struktuurimuudatustega oli 2023. aastal S vaja üle vaadata teenistuse vastutusvaldkon- nad, täita puuduolevad ametikohad ning korral- dada meeskondade koostöö. Aidata uutel inimestel ja ka uutes rollides inimestel sisse elada, et meeskondade koostöö oleks sujuv. 2023. aastal jätkasime Eesti kui mereriigi tutvustamist rahvusvahelisele laevanduskogukonnale. Järgnevatel aastatel on tulemas palju rohepöördega seotud teema- sid. Lisaks on tekkimas Eestis uued suunad seoses meretuuleparkide rajamise ning nende teenindamisega. Transpordiamet tahab olla neis teemades kompetentne ja usaldusväärne partner nii siseriiklikult kui ka rahvus- vaheliselt. 2024. aastal jätkame meie infosüsteemide arendamist, et suudaksime pakkuda klientidele ja koostööpartneritele kvaliteetseid ja mugavaid e-lahendusi.
Navigatsioonikaartidel on korrigeeritud Praaga kanali sügavusandmed ja taastatud Praaga laevatee.
Foto: Transpordiamet
Foto: BauEst OÜ
Praaga kanali süvendustööd.
126
TEEJUHT / NR 9
Powered by FlippingBook