Teejuht kevad 2024

2023 Teehoiu- teenistus

TEENISTUSTE AASTAKOKKUVÕTE

Foto: Transpordiamet

Teehoiu CO heitmekoguste vähendamise 2 kokkulepe ranspordiamet ja Taristuehituse Liit sõlmisid 2023. aastal T teehoiu CO heitmekoguste tegevuskava kokkuleppe aas- 2 tani 2030, mis toob teehoidu keskkonnasäästlikumaid materjale ja lisab riigihangetesse keskkonnahoidlikkuse kriteeriumi. Soov on väiksema CO jalajäljega kohaliku materjali kasutamise 2 tagamine ja freespuru taaskasutuse suurendamine asfaldi katendi- kihtides. Ühiselt pingutame selle nimel, et kasutatavad karjäärid oleksid ehitusobjektidele võimalikult lähedal, vähendades sellega materjali massvedude süsinikuheitmeid. Võimalusel kasutatakse tee katendis madalama temperatuuri ja väiksema CO jalajäljega 2 asfaldisegusid. Projektides ja korrashoiujuhendite koostamisel arvestatakse kliimamuutusega. Projekteerimisel nähakse ette materjalide ja tehnoloogiate kasutamist, mis pikendavad remontide vahelist aega. Samuti arvestatakse projektides ringmajanduse põhi- mõttega – samas projektis võimalikult suures ulatuses ehitus- ja lammutusjäätmete taaskasutamist. Sõlmisime esimese alliansslepingu Pärnu linnas asuva Sindi–Lodja silla projekteerimiseks ja ehitami- seks sõlmis Transpordiamet täiesti uut tüüpi lepingu. Esmakordselt Eestis on planeeritud töid teha Soomes levinud alli- anssmudelit kasutades. Põhiliseks erisuseks, võrreldes traditsioo- niliste ehitushangetega, on lepingu täitmiseks vajalike osaliste eel- nev valimine, kaasamine, ühine leping, projektiorganisatsioon,

Janno Sammul Teehoiu- teenistuse direktor 023. aasta oli teehoiu valdkonnas märgilise 2 tähendusega. Suurte projektide ettevalmista- misega jõudsime seisu, kus valmis eelprojekti- dega oli kaetud üle 100 km teid. Esmakordselt jõudis ettevalmistus rahastusplaanidest ette. Teehoiuvaldkond on pidevalt otsinud võimalusi, kuidas vähenenud teehoiu rahastamise tingimustes saada hakkama kiiremini ja kvaliteetsemalt. Proovime järjest rohkem tegevustele väärtuspõhisust luua. 2023. aastal sõlmisime esmakordselt lepingu, millega saab Eestis allianssmudelit rakendada. Ootused õnnestumisele on väga suured ja loodame, et see tähistab uue ajajärgu algust. Keskkonnahoidlikkus on märksõna, millega meie inse- nerid arvestavad oma tegevustes iga päev ja 2023. aas- tal sõlmisime koostööleppe, mis sätestab, kuidas tee- hoid saab panustada CO heitmekoguste vähenda- 2 misse.

Fotod: Transpordiamet

Tee katendis kasutatakse madalama temperatuuri ja väiksema süsinikdioksiidi jalajäljega asfaldisegusid.

128

TEEJUHT / NR 9

Powered by