Teejuht kevad 2024

2023

Ühise kampaania eesmärk oli vähendada sarnaste sõnumite dub- leerimist ning saavutada teemale ühiselt laiem kõlapind. „Sul on selgroogu“ kampaania soovis väärtustada julgust vastanduda seltskondlikule alkoholi liigtarbimisele ja asjatute riskide tolereeri- misele. Teisalt juhtis kampaania tähelepanu konkreetsetele ohtudele purjus peaga liiklemisel ning vette sattumisel, ning andis praktilisi nõuandeid, kuidas kriitilisel hetkel takistada kaaslast joobes peaga rooli istumast või ujuma minemast. Kampaanias kasutati tele- ja raadioklippe, välimeediat, sotsiaal- meediat ja Spotify keskkonda, printreklaami ja kaupluste sise- raadiot. Kampaaniat märkas 61% elanikkonnast ja 64% sõidukijuhtidest. Keskmisest enam märkasid kampaaniat kuni 34aastased, eesti- keelsed ja kõrgemasse sissetulekugruppi kuuluvad elanikud.

Liiklusohutuskampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam“

Augustis ja septembris oli eetris Transpordiameti ohutu linnakiiruse kampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam“. Kampaania oli ajastatud septembrisse, mil linnadesse saabusid kooliaastat alus- tavad lapsed ja liiklus muutus tervikuna suviste sõiduoludega võrrel- des aktiivsemaks. Teavituse põhisõnumiks oli, et aeglasemalt on mõnusam liigelda. Linnakiirust järgides naudid sõitu rohkem ja kõi- gil on turvalisem. Kiirust ületades on ajavõit tühine, kuid kiiruse kasvades pikeneb sõiduki peatumisteekond ning aheneb juhi vaateväli, mistõttu vähe- neb võimalus, et juht jõuab ootamatustele õigeaegselt reageerida. Iga lisanduv km/h muudab liiklusõnnetuse tagajärjed raskemaks ning eriti kriitilise mõjuga on liikumiskiirus jalakäijatega toimunud liiklusõnnetuste puhul.

Kergliikurite ohutule ja korrektsele parkimisele suunatud teavitus „ Kõik algab parkimisest”.

Alkoholist tingitud kahjude vähendamisele suunatud kampaania „Sul on selgroogu“.

Kampaania kõneisiku Genka power speech' mehest, kel oli kõik, kuid kellel polnud selgroogu.

138

TEEJUHT / NR 9

Powered by