Teejuht kevad 2024

MAA

menetluse, mille käigus esitati ettepanek kaaluda Pärnu linna lõigus alternatiivseid trassikoridore, sest Pärnu linna lõigus on olemasoleva maantee arenda- misel keeruline leevendada müra ja vibratsiooni mõjusid ning lahendada teeületusi ja bussipeatu- seid, kuna väljakujunenud hoonestus paikneb vahe- tult olemasoleva maantee ääres.“

Turba väljakaeve.

Mis probleeme uus sissesõit lahendab – nii lühemas kui ka pikemas perspektiivis?

„Lisaks ülalmainitud müra ja vibratsiooni vähendami- sele ning ohutust suurendavatele lahendustele suu- rendab uus lahendus ka liikluse läbilaskvust. Sõidu- suundade vahele on kavandatud keskpiire, et vähen- dada laupkokkupõrke võimalusi. Juurdepääsud kinnisasjadele jm kohalik liiklus on viidud madalama tasemega teedele, ehk põhimaan- teel on vähendatud konfliktpunktide arvu. Sauga ringristmik on ümber kujundatud turboringristmi- kuks, kus ringil olles ei saa sõidurada vahetada, mis tähendab, et ka ringristmikul on konfliktpunktide arvu vähendatud. Kergliiklejatele on kavandatud tunnel ohutuks teeüle- tamiseks. Rajatava tee äärde on juba algatatud ja menetluses mitmeid detailplaneeringuid.“ Kas projektil on kasutatud ehituse mõttes uuenduslikke lahendusi? „Kogu lõigule nähakse ette muutuvmärkidega liik- luse reguleerimise võimalus. Selles projektis on ar- vestatud ka staatiliste alade ehk siis suurte foor- ristmikega, kus kattes tekivad raskeliiklusest tingitud pidurdamiste ja kiirendamiste näol suured pinged. Selleks oleme kehtestanud katte ülemises kahes kihis suurema deformatsioonikindluse, kui juhendid ette näevad. Kõige ülemisel alfaldikihil on kehtesta- tud suurem nõue ka kulumiskindlusele.“ Millega projekti puhul eriti rahul olete? Mida oleks saanud paremini? „Ehitustööde puhul on veel vara hinnanguid anda, kuna oleme algfaasis, kus vaid ca 40% kogu muld- kehast on välja ehitatud. Projekt ise võiks parem olla – selle tõttu on tekkinud mitmeid küsimusi ja arvestatavas suuruses mahtu- de lisandumist, aga kõik probleemid on koostöös ehitajaga nüüdseks lahenduse saanud.

Olukord pärast raadamistöid.

Kasvupinnase eemaldamine.

Kui lõpuks n-ö lõplikult maa alt välja saame, siis loo- detavasti enam suuremaid üllatusi ette ei tule.“

60

TEEJUHT / NR 9

Powered by