Teejuht kevad 2024

„Uuringud ei muuda midagi paremaks või halvemaks, uuringu tulemus on teadmine, mis aitab kaasa paremate lahenduste loomisel ja õigete otsuste tegemisel.”

Selleks, et aru saada, kui palju oludega kohanduv liiklusteave autojuhte mõjutab, tuleks teha paari aasta pärast kordusuuring.

Foto: AS Teede Tehnokeskus

Video: Ylle Rajasaar

pärast süsteemi rakendamist olid kiirused madalamad. Siit võib järeldada, et autojuhid on märganud, kuid mõistnud samas seda, et aeglustamata jätmine ei too neile kaasa negatiivseid tagajärgi ja on võtnud vähendatud piirkiirust pigem soovitusena. Paari aasta pärast võiks teha kordusuuringu Igasuguste otsuste puhul on väga oluline aru saada, kas need tegid midagi paremaks või halvemaks. Samuti seda, kas ilma selle otsu- seta oleks midagi muutunud. Liiklusuuring annab meile pildi konk- reetsest olukorrast, kordusuuring näitab ära, mis on vahepeal muu- tunud. Nii Laitse kui ka Kasti ristmiku puhul oleks hea teha mõne aasta pärast kordusuuring, et näha, kuidas süsteem on ajale vastu pida- nud ja kuidas on sõidukijuhid sellega kohanenud. Mõlema ristmiku puhul oli terav puudus sellest, et mõõdetud kiiruste andmeid ei olnud süsteemi rakendamisele eelnenud ajast. Ilma konkreetse võrdluseta ei saa öelda, kas olukord paranes või mitte. Uuringud on võimalus luua paremaid lahendusi Viimastel aastatel on uuringute arv vähenenud, loodetavasti on siis- ki tegu ajutise nähtuse, mitte trendiga. Uuringud ei muuda midagi

2024. aasta märtsis on Laitse muutuvteabega liiklusmärk pime. Tabasime olukorra, kus Haapsalu suunalt tulevaid autojuhte võinuks jalgratturist teavitada – rattur kasutas sõiduteed ning ületas ristmiku tihedas liikluses.

paremaks või halvemaks, uuringu tulemus on teadmine, mis aitab kaasa paremate lahenduste loomisel ja õigete otsuste tegemisel.

Teede Tehnokeskus teeb uuringuid tellimuse alusel. Tellitakse aga vajaduste ja rahalistele võimaluste järgi. Mingil määral võib uurin- guid käsitleda investeeringuna, mis otseselt ei tooda, kuid annavad võimaluse vähendada ebavajalikke kulutusi. Näiteks teedevõrgu kavandamisel tuleb välja selgitada eeldatav liikluskoormus, et oleks teada, milline katend ehitada ja milliseks kujundada ristmikud. Laiemas plaanis on oluline, kuidas kujunevad ja muutuvad tõmbekeskused ning sellest tulenev liikuvusnõudlus. Inimesed ja kaubad liiguvad ikka sinna, kuhu vaja on, ning valivad liikumiseks neile teadaolevalt parima mooduse. Teedevõrgu üles- anne on võimaldada seda vähimate konfliktidega. 2024. aastal ongi Teede Tehnokeskuses valmimas riigiteede liiklus- sageduste arvutus ja varsti selgub, millistel teedel liigub sõidukeid rohkem ja millistel vähem kui enne. See on taas üks ülioluline infokild, mis võimaldab meie teedevõrku paremini hallata ja korrastada.

UURING:

Riigitee nr 9 Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla Laitse ristmiku adaptiivse kiiruspiirangu süsteemi toimivuse uuring. 2023. aastal Teede Tehnokeskuse korraldatud uuringu eesmärk oli analüüsida ja hinnata põhi- maantee nr 9 Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla 8. kilomeetrile Laitse ristmikule paigaldatud adaptiivse kiiruspiirangu süsteemi toimivust.

63

TEEJUHT / NR 9

Powered by