Ylle Rajasaar , Teejuhi kaasautor
2023. aasta septembrist juhib Tallinna Sadama tütarfirmat TS Shipping Vahur Ausmees , muljetavaldava karjääriga merenduse spetsialist. Ajakirjale Teejuht antud intervjuus ütleb Ausmees, et pealt- näha väike reederfirma võib – ja peabki – uuenevas keskkonnas tegema olulisi tegusid. ahur Ausmees omandas Peterburi Mereakadeemias merenduse V ja laevajuhtimise eriala. 1993. aastal diplomeeritud spetsialist on seejärel töötanud kaptenina Estline'i ja Tallinki laevadel ning sõitnud nii Soome kui ka Rootsi liine. Aastatel 2012–21 oli ta Tallink Grupi personali- ja arendusdirektor, kuid mere kutse võitis ning enne TS Shippin- gu juhiks saamist pidas Ausmees taas laevajuhi ametit, olles muuhulgas ka Tallinki kõige uuema kiire parvlaeva MyStar üks kaptenitest. Alates 2020. aastast on Vahur Ausmees Eesti Laevaomanike Liidu juhatuse liige, kuulub Eesti Mereakadeemia nõukogusse ning on mereakadeemias tegev külalisõppejõuna. Teil on olnud põnev karjäär ning TS Shippingu juhatuse esimehe kohale asumine võib tunduda üllatavana. Palun rääkige, miks otsus- tasite TS Shippingu kasuks? Tallinkis olen olnud kaks korda, 1996–98 töötasin Georg Otsal, siis läksin Estline'i. Tallink ostis Estline'i ning olingi tagasi Tallinkis. Ennekõike arvan ma, et inimene peab tööalaselt arenema ja julgema vajadusel teha ka ootamatuid pöördeid. Kui ehitama hakati MyStari, teadsin, et sellest saab suurepäraselt läbi mõeldud ja ehitatud laev. Mõtlesin selle üle, tegin n-ö kannapöörde ja läksin kontorist tagasi merele: 2022. aasta detsembris tõime MyStari ära ning 2023. aasta septembris tulin TS Shippingusse. TS Shipping on suurepärane ettevõte ning kui me Valdo Kalmuga (Tallinna Sadama juhatuse esimees) sellest võimalusest rääkisime, tundus see hea väljakutsena. Vahetasime mõtteid, kuhu peaks ettevõte välja jõudma ning kuidas mina saan arengusse panustada. TS Shippingu näol on tegu nn minireederiga, mis praegu toimetab ühe laevaga (Botnica), kuid sellest peab saama mitme laevaga reederfirma, mis võimaldab sinimajanduse partnerina täita kõige erinevamaid rolle. Tallinkis töötatud aastate puhul on vast kõige tähtsam, et sain olla juures, kui Tallinkist sai üks maailma parimate liiniühendustega laevafirmasid. TS Shippingu puhul näen ettevõtte suurt arengupotentsiaali sinimajan- duse, eriti taastuvenergeetika valdkonnas. Loodan muidugi, et meie init- siatiiv tekitab laiemat kõlapinda Eesti kui mereriigi tuleviku suhtes. Esimesest tööpäevast alates oletegi vist n-ö käed küljes olnud ja asju liikuma lükanud. Uue tuuleparkide hoolduslaeva disainimine on juba alanud. Partneriks valisime hollandlaste Dameni laevatehase, kellel on väga pikaajaline koge- mus selliste aluste projekteerimisel.
Eesti laevandus suudab olla konkurentsivõimeline, võtta kasutusele uusi lahendusi, mudeldada, olla lausa tumeroheline.
Foto: erakogu
TS Shipping OÜ on ASi Tallinna Sadam tütarettevõte, mis pakub laevadele jäämurde korraldamist ja erinevaid teenuseid offshore harule. Ettevõte on asutatud 2012. aastal, mil soetati Läänemerel hästi tuntud mitmeotstarbeline laev Botnica . Mitmeotstarbeline jäämurdja Botnica valmis Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal. ICE-10/Polar Class 4 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on Botnica maksimum- kiirus 16,5 sõlme, kuni 80sentimeetrises jääs suu- dab laev liikuda kiirusega kuni 8 sõlme. Maksi- maalne jää paksus, mida Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.
9
TEEJUHT / NR 9
Powered by FlippingBook