MAA
ENNETUSTEGEVUS
Liiklusohutus- kampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“
Liiklusohutuskampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“ välimeedia kujundus.
Foto: Transpordiamet
Kerstin Kolmann
Nõuanded kiiruse järgimiseks ja ohutumaks liiklemiseks Jälgi regulaarselt oma spidomeetri näitu, eriti asulasse sisenedes. Teadvusta, mis paneb Sind kiirust ületama. Liiklusvoog, närvilisus, harjumus? Piirkiirus ei ole kohustuslik. Kohalda oma kiirus ilmastiku- ja teeoludele. Varu sihtpunkti jõudmiseks aega, eriti kui tead, et liikluskoormus on tavapärasest suurem. Ole liikluses kohal ning tegele 100% sõiduki juhtimisega. Hoia piisavat pikivahet. See võimaldab sujuvamalt ja säästlikumalt sõita. Sõidukijuhina ole reguleerimata ülekäigurajale lähenedes ettevaatlik ning alati valmis reageerima ja peatuma. Jalakäijana veendu, et mootorsõidukijuht on Sind märganud ja peatub.
Kogu septembrikuu oli mitmes meedia- kanalis Transpordiameti linnakiiruse kampaania, mille eesmärk oli vähendada asulates piirkiiruse ületamist ja soosida ohutu sõidukiiruse valikut. ampaania videoklipp kujutas liikluskeskkonna sõbralikku jagamist K erisuguste liiklejatüüpidega. Me kõik esineme liikluses alati roh- kem kui ühes rollis – kõik sõidukijuhid ja nende lähedased on ka ise jalakäijad, jalgratturid või kergliikuriga liiklejad. Ohutum ja stressi- vabam liiklus algab iga inimese liikluskäitumisest, konfliktivabast mõtte- viisist ja liiklejate rollide mõistmisest. Liigne kiirus liikluses ei hõlma endas üksnes kehtestatud piirkiiruse ületamist. See tähendab ka liiga kiiresti sõitmist olukorras, mil muud mõjufaktorid nagu ilm, valgustus, ummikud ja teeolud nõuaksid aeglasemat sõidukiirust. Seetõttu oli kampaania loovlahendusel kujutatud madalama ja ohutuma linnakiiruse sümbolina 50 asemel numbrit 49. Kampaania oli ajastatud õppeaasta algusesse, mis toob igal aastal kaasa suure liikluskoormuse kasvu – teedel on rohkem nii jalakäijad, jalgrattu- reid, kergliikurijuhte kui ka mootorsõidukijuhte. Jalakäija jaoks on teeüle- tus kõige ohtlikum osa teekonnast ja ülekäiguraja ohutumaks ületami- seks on oluline roll nii jalakäijal endal kui ka mootorsõidukijuhil. Eelmisel aastal sai reguleerimata ülekäigurajal vigastada 104 inimest, kellest huk- kus viis. Seda tüüpi liiklusõnnetuste üheks peamiseks põhjuseks on mootor- sõidukijuhtide ebasobivalt suur kiirus ülekäigurajale lähenedes. Maksi- maalne linnakiirus on Eestis üldjuhul 50 km/h, kuid Transpordiameti telli- tud küsitlusuuringud näitavad, et linnades ja asulates sõidab suurima lubatud kiiruse piires vaid 55% juhtidest. Piirkiiruse ületamine on ohtlik, kuna seal, kus 50 km/h liikunud sõiduk on ohtu märgates juba peatunud, jätkab 60 km/h sõitnud sõiduk veel liikumist kiirusel 43 km/h.
Kuni 30. septembrini 2022 kasutati kampaania teavituskanalitena televisi- ooni, raadiot, välimeediat ja internetti.
Kampaania põhisõnumiks oli, et aeglasemalt on mõnusam liigelda. Linna- kiirust järgides naudid sõitu rohkem ja kõigil on turvalisem.
Liiklusohutuskampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“
114
TEEJUHT / NR 3
Powered by FlippingBook