ÕHK
Foto: Mia Tohver
Kõige ägedam, mis ikka sinna kokpitti tagasi kutsub, on vist ikkagi vaade või lendamise tunne ise. Päris
raske on näppu peale panna, mis see on, mis lendama sunnib. Mujal oleks elu ju kergem!
lennujaama jõudnud ja valmis pardale tulema. Umbes kella kümneks hommikul olen kodus. Aega on toimetusteks ja väikseks lõunauinakuks, et õhtul jälle kiire Kuressaare ots teha. Millist karjääri on NyxAiris võimalik teha? Millisena näete oma tulevikuperspektiivi ja edasiarenemise võimalusi? NyxAir on väga kiirelt arenev firma. Kui üks liin lõpeb, siis avatakse varsti uus. Olen kindel, et Jaanus Ojamets (NyxAiri juhataja, toim ) leiab ATRidele tööd tulevikuski. Praegu olen NyxAiris ka ATRi peapiloot ja sellest täiesti piisab. Piloot ei karda vanakuraditki, aga juhtub igasugust Seda me teame, et lennuki piloot peab olema kartmatu ja otsusekindel ning seisma vajadusel silmitsi ka vanakuradi vanaemaga. Kuigi intsidentide statistikas valitseb rõõmus tühjus ja taevas tundub sini-sinine, tuleb iga lenduri elus kriitilisemaid olukordi. Palun rääkige mõni värvikam lugu! See pole küll väga kriitiline, aga reisijate jaoks vist oli üpris hirmus see kord, kui saime välgutabamuse. Tavaliselt on äike vertikaalse arenguga pilvedes, tookord olid kihtpilved ning laskusime juba lennuvälja poole. Igaks juhuks oli ilmaradar sees. Ülevalpool oli taevas selge, radaril midagi näha polnud. Umbes 14 000 jala peal laskusime pilve- desse, ilmaradar näitas äkki puhta punast ja peaaegu kohe saime ka laksaka. Esimese asjana vaatasime kõik süstee- mid üle. Kõik oli korras. Edasi hakkasime otsima teed ilmast välja. Lennujuhid ei olnud väga koostöövalmid, aga
Ragne Kaljuste jaoks on pilooditöö tema unistuste töö, maa peale jäämist ei kujuta ta ette.
Veel lendasime suvel tihti Helsingi–Pärnu liini. Vahepeal oleme ATRiga aidanud katta ka NyxAiri Saabide liine, kui neil on mingid tehnilised või muud probleemid. Mõnikord tuleb ette ka tšarterlende. Näiteks kord viisime president Kersti Kaljulaiu visiidile Varssavisse. Töö ja puhkeaeg on rangelt reguleeritud EASA FTLi järgi. Planeerijad avaldavad iga kuu jaoks graafiku, kus on kirjas, millal kuhu lendama peab. Enamasti näeb minu tööpäev välja selline, et hommikul ärkan kell 5:39, et reisijad 7:40 lennuga Kuressaarde viia. Ärkaks hiljem, aga pardal meil kohvi ei pakuta, siis tuleb see enne kodus ära juua. Kuressaarest tuleme tagasi niipea, kui tagasilennu reisijad on
122
TEEJUHT / NR 3
Powered by FlippingBook