Tänavu suvel valmis riiklik lennundusohutusprogramm, mille eesmärk on rõhutada lennundusohutuse vastutuse jagunemist vastutavate osaliste vahel, et saavutada kõrgeim ohutusalane tulemuslikkus. ranspordiameti lennunduskoordinaator Tanel Rautits selgi- T tas, et vastvalminud programm kirjeldab õigusakte ja meet- meid lennundusohutuse taseme säilitamiseks ja tõstmiseks Eesti tsiviillennunduses. „Programm on välja töötatud järgides Chicago rahvusvahelise tsiviil- lennunduse konventsiooni lisades toodud nõudeid ja Euroopa Liidu õigusaktidega kehtestatud kohustusi, tuvastades ja kirjeldades väljakutseid, mis on seotud taseme säilitamise ja tõstmisega ohu- tuse vallas,“ rääkis Rautits.
„Programm on välja töötatud järgides Chicago rahvus- vahelise tsiviillennunduse konventsiooni lisades toodud nõudeid ja Euroopa Liidu õigusaktidega kehtestatud kohustusi, tuvastades ja kirjeldades väljakutseid, mis on seotud taseme säilitamise ja tõstmisega ohutuse vallas.”
Nii tagatakse tema sõnul, et kõik asjaosalised on teadlikud oma kohustustest ja kehtivad kõik lennundusohutust tagavad õigusaktid ja protseduurid ning seega on antud panus maksimaalse ohutuse tagamisse nii Eestis kui ka Euroopas. Dokument annab ülevaate sise- ja välisauditite tegemisest, ohutus- andmete kogumisest, analüüsimisest ja nende vahetamisest ning ohutusandmetel põhinevast järelevalvest. Selles kirjeldatakse ohu- tusnäitajaid ( Safety Performance Indicator ) ja ohutuseesmärke ( Safety Objective ). Lennundusohutusprogrammi on täiendatud lennunduse ohutus- kultuuri parandamise plaaniga, mis on suunatud konkreetsete riski- de maandamisele. „Selliste selgete tegevuskavadega on meil plaa- nis jätkata ka tulevaste ohutusprogrammide juures,“ kinnitas Rau- tits.
Riikliku lennundusohutusprogrammi olemasolu on nõutud ka len- nundusseadusega.
Lennundusohutusprogrammis kajastatavateks teemadeks on ohu- tusalased tegevussuunad ja eesmärgid, ohutusriskide juhtimine, ohutuse tagamine ning ohutusalane teavitus. Riiklikku lennundusohutusprogrammi viivad ellu Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ning Transpordiamet, kelle päde- vuses on lennundusohutusmeetmete väljatöötamine ja rakenda- mine. „Järelevalveasutuse roll on tagada, et teenuseosutajad hoiaksid ohutusjuhtimissüsteemi asjakohasena ning et organisatsioonis oleksid vastutus ja kohustused selgelt määratletud ning nende täit- mist jälgitakse, et saavutada kõrgeim ohutusalane tulemus,“ selgitas Rautits.
Transpordiamet hoiab lennundusohutusprogrammi asjakohasena ning täiustab seda lennunduse järjepideva arengu kohaselt.
Lennundusohutusprogrammiga saab tutvuda Transpordiameti kodulehel.
135
TEEJUHT / NR 3
Powered by FlippingBook