Teejuht sügis 2022

ÕHK

ÜLDLENNUNDUS

Üldlennunduse järelevalvest

Grete Piirsoo, Talvar Tari , Anti Tenson

üüd, suve lõpul, ongi saabunud aeg analüüsida järelevalve N käigus kogutud statistika põhjal kõrvalekallete iseloomu, et näha, millistele teemadele tuleks järgnevatel aastatel eriti tähelepanu pöörata. Esmalt aga järelevalve korraldusest. Üldlennunduse järelevalve seisnes erapilootide ja nende õhusõidukite etteteatamata kontrolli- mises lennuväljadel üle Eesti. Eesmärgiks ei olnud õhusõidukite põh- jalik tehniline kontroll, vaid jälgiti üldiste nõuete täitmist, näiteks piloodi juhtimisõiguse olemasolu, õhusõiduki lennuvalmidust ning korrektset käitamist.

Arvestades viimastel aastatel toimunud üldlennunduse õnnetusi ja intsidente otsustas Transpordiamet 2022. aastal vaadata üle üldlennunduse järelevalve korralduse. Fookusesse võtsime erapilootide ja nende õhusõidukite kontrollimise ja rikkumistele tähelepanu juhtimise.

Fotod: Transpordiamet

Üldlennunduse järelevalve käigus kontrolliti kokku 26 õhusõidukit: 17 lennukit, 7 helikopterit, 1 motodeltaplaani ning 1 purilennukit.

Üldlennunduse kontrolle tehti 2022. a 14 Eesti lennuväljal

138

TEEJUHT / NR 3

Powered by