Teejuht sügis 2022

MAA

Soovin töövõtjaid tunnustada, sest nad tõesti pingutavad ning on võtnud eesmärgiks kõik lepingud täies mahus tähtajaks täita.

Foto: Dmitri Kotjuh/ Järva Teataja / Scanpix

Ÿ Lepingute puhul, mille pakkumised on esitatud pärast 24. veeb- ruari, hüvitistaotlust ei rahuldata.

Ÿ Enne 24. veebruari sõlmitud ehituslepingute puhul tuleb töövõt- jal esitada tööde kallinemist tõendav materjal, sealhulgas konk- reetsed summad, arvutuskäigud, kallinemise põhjused, eelne- valt sõlmitud koostöökokkulepped või alltöövõtulepingud jne. Kui tõendusmaterjal on põhjendatud, on Transpordiamet nõus hüvitama 1. märtsi seisuga tegemata tööde kallinemise ühe- kordselt kuni 4,6% ulatuses. See näitaja tuleneb ehitushinna- indeksi 4,6% tõusust 2022. aasta esimese kvartalis võrreldes 2021. aasta viimase kvartaliga. Ÿ Lepingute puhul, mis on sõlmitud pärast 24. veebruari, kuid mille pakkumused esitati enne seda kuupäeva, oli töövõtja muutunud turuolukorrast teadlik. Seepärast ei ole põhjendatud lepingute kallinemise hüvitamine kogu ehitushinnaindeksi tõusu ulatuses. Siin ei võta riik riski täielikult enda kanda, vaid see jagatakse poolte vahel võrdselt, s.o tõendatud juhtudel hüvitab Transpordi- amet kuni 2,3% tööde maksumusest.

Kuidas on olukord teede korrashoiu lepingute partneritega? Korrashoiulepingutes on juba pikemat aega sees iga-aastane maksumuse korrigeerimine tarbijahinnaindeksiga. Edaspidi teeme seda veel sagedamini: alates 2022. aasta esimese kvartali indeksi avaldamisest korrigeerime teede korrashoiulepingutes sisalduvaid ühikuhindasid kvartaliarvestuses. Kui palju selline korrigeerimine maksab? Et hüvitada ehitushinnaindeksi alusel remondi-, rekonstrueerimis- ja ehituslepingute (sealhulgas pindamine, liiklusohtlike kohtade üm- berehitus jne) kallinemine, kulub meil umbes 80 lepingu peale ligi- kaudu neli miljonit eurot. Korrashoiulepingute kallinemise mõju on samas suurusjärgus.

44

TEEJUHT / NR 3

Powered by