Teejuht sügis 2022

Foto: Välylavirasto

1963. aastast pärit Kirjalansalmi sild Soomes on amortiseerunud. Uut 670meetrist vantssilda ehitab Välylavirasto allianssmudeliga ja ehitustöödega on kavas algust teha veel selle aasta sees.

Soomes on konkurendid seljad kokku pannud ja tegelevad süstemaatiliselt inimeste koolitamise, uute meetodite ja mõtteviiside katsetamisega. Ettevõtted töötavad koos välja juhend- materjale selle kohta, kuidas kogu sektor saab aidata paremini kaasa projektide õnnestumisele ja tootlikkuse kasvule.

Allianssmudelite rakendamise tulemused Soomes: Ÿ suurem paindlikkus ja reageerimisvõime projektides Ÿ kiiremad ja tõhusamad otsused, mida langetatakse koostöös Ÿ suurem võimekus hallata ja juhtida riske, teadmatust ning muutusi Ÿ suurem lisandväärtus tellija või omaniku kaasamise kaudu Ÿ tõhusam juhtimine keerulises omanikeringis kaasamise kaudu Ÿ parima tehnilise teabe väljasttellimise võimalus kogu projekti kestel Ÿ tellija ja sektori vahelise usalduse kasv Ÿ tellija parem maine avalikkuses, läbipaistvuse suurenemine Ÿ paremad lõpptulemused (aeg, kvaliteet ja eelarve) Ÿ suurem tähelepanu väärtusele Ÿ tõhusamate juhtimismeetodite rakendamine Ÿ parem poolte koostöö ja teadmiste kasutamine Ÿ parem juhtimine, keskendudes inimestele ja professionaalsusele Ÿ võimalus mõjutada ehitusturu käitumist ja innovatsiooni

ministeeriumiga ning Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonnaga.

Saame põhjalikke järeldusi teha ja soovitusi anda vast alles mõne aasta pärast, kui loodetavasti on Eestis võrdluseks võtta juba mitu sarnast projekti. Anti, saite kevadel ülesandeks olla allianssprojekti Transpordiameti-poolne eestvedaja. Kuidas on läinud? AP: Seni on olnud põnev. Esiteks on see nii juba sellepärast, et on olemas konkreetne projekt, millele me püüame alliansi raami ümber panna, ja see muudab kõik natuke rohkem käegakatsutavamaks kui senised Soome projektide tutvustused. Teiseks on olnud huvitav vaadata iga uue meeskonnaliikme üllatunud nägu, kui oleme kavandatavaid põhimõtteid selgitanud. Kuna objekti enda seis ei olnud mulle katseprojekti alustamisel veel teada, siis on olnud päris mitu üllatust, mis nädalakeste kaupa muudkui aega röövivad. Loodan siiski, et suudame ühtse mees- konnana Transpordiametist sõltuva ettevalmistuse võimalikult kii- resti ära teha.

53

TEEJUHT / NR 3

Powered by