Milline on olnud teie (viimase aja) ... … kõige väärtuslikum õppetund?
Keerukate objektide ja probleemide juures oleme jõudnud jä- reldusele, et alati tuleb proovida leida võimalikult selge ja ehitustööde käigus hõlpsasti teostatav lõpplahendus. Es- malt tasub kulutada rohkem aega eri ideede ja variantide väljatöötamiseks ning siis jätkata võimalikult lihtsa lahendu- sega. See teeb järgneva projekteerimise ja ka hilisema ehitu- se kokkuvõttes kergemaks. Meenub kolleegi ütlus: „Asjad tuleb lihtsaks mõelda, mitte lihtsalt mõelda.“ … kõige keerulisem ülesanne? Tõsist peamurdmist nõudvaid ülesandeid tuleb meil sageli ette, aga eredamalt meenub Reidi tee maa-alune pumpla, mille plaanimõõtmed on umbes 30 × 30 meetrit ja mille konstruktsioon ulatub kümmekond meetrit allapoole mere- pinda. Pumpla projekteerimise tegid eriti keeruliseks piir- konna pinnaseolud (voolava konsistentsiga pinnastest vana ürgoru põhi) ja rasked tingimused, näiteks kitsas kaevik ja lähedal asuv meri. … kõige põnevam projekt? Viimase aja töödest võiks esile tõsta Vanasadama pöörd- avatava silla, kus lisaks konstruktsioonile oli vaja tegeleda mehaanikaosa, sadamarajatiste, ehituskaeviku, teede ja teh- nosüsteemidega (elektripaigaldis, vee ja kanalisatsiooni välisvõrgud, küte ja ventilatsioon). … kõige uuenduslikum lahendus? Üks uuenduslik lahendus on näiteks Rail Balticu Tagadi integ- raalkonstruktsiooniga viadukti pealesõiduplaat, mis on teki- ehitusega pikisuunas kokku seotud ja kahandab märkimis- väärselt pragude hilisemat teket asfaltkattes. Ühendus- sõlme juures on lähtutud meie projekteerimismeeskonna liikme Jürgen Einpauli lahendustest, mida ta uuris katseliselt ja tulemuslikult Lausanne'i Riikliku Polütehnilise Instituudi (EPFL) doktorantuuris. … kõige ärevam hetk? Möödunud aastal tõi HHLA TK Estonia AS Muugale kunagi- sed Hamburgi sadama suured statsionaarsed konteineri- kraanad laevade lossimiseks ja laadimiseks. Ühe kraana kõr- gus maapinnast oli üle 70 meetrit ja kogukaal pea 1500 tonni. Kraanateed olid meil juba varem projekteeritud sellist koor- must vastu võtma, kuid kuna kraanad olid suuremad kui teed, tuli esmalt masinad Muugal maha laadida ja ümber ehitada. Mahalaadimine tähendas sellise koormuse teket, mille jaoks ülejäänud kaikonstruktsioonid polnud mõeldud. Nii tuli teha palju arvutusi ja ka mõningaid tugevdusi, et muuta see üldse võimalikuks. Kokkuvõttes ettevõtmine õnnestus, aga ülisuur liikuv koormus ja hirm selle ees, mis võib juhtuda, kui midagi peaks siiski valesti minema, tegid ärevaks küll. … kõige suurem saavutus? Võime olla uhked oma praeguse turupositsiooni üle, mille saavutamise taga on eelkõige väga hea ja võimekas projek- teerimismeeskond.
Kokkuvõttes ettevõtmine õnnestus, aga ülisuur liikuv koormus ja hirm selle ees, mis võib juhtuda, kui midagi peaks siiski valesti minema, tegid ärevaks küll.
Reidi tee maa-aluse pumpla sadevete pumpamise võimsus on 4000 liitrit sekundis, elektriline koguvõimsus umbes 1000 kilovatti.
stkonsult
Foto: Estkonsult
OÜs Estkonsult ja Estkonsult eskkonnatehnika OÜs on töötajad kokku 39.
57
TEEJUHT / NR 3
Powered by FlippingBook