Uuritud on Eesti positsiooni mereriigina.
Fotod: Transpordiamet
Analüüsiti väikesaarte transpordiühendust.
Tulemas on Eesti väikesadamate ärimudeli uuring.
2022. aastal valmis Keskkonnaministeeriumi ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel uuring „Metoodika koostamine laevandusega seotud keskkonnamõju hindamiseks ja kirjeldamiseks Eesti merealal ning esialgse hinnangu koostamine,“ mille viisid läbi TalTechi ja Tartu Ülikooli teadlased. Uuringu eesmärk oli pakkuda välja teaduspõhine metoodika, kuidas tulevikus võiks hinnata laevandusest lähtuvat keskkonnamõju ning selle käigus anti ka esialgne keskkonnamõju hinnang. 2022. aastal valmis Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel uuring „Sadamate konkurentsivõimet mõjutavad tegurid ja avaliku sektori roll konkurentsivõime toetamisel.“ Uuringu ees- märk oli analüüsida Eesti, Läti, Soome ja Rootsi eri suuruste sada- mate näitel sadamate konkurentsivõime tegureid ja avaliku sektori rolli sadamate konkurentsivõime toetamisel. Uuringu viis läbi TalTech ning see on aluseks veeteetasude ja lootsitasude poliitika- kujundamisel ning ka väikesadamate kontseptsiooni koostamisel, mille arutelud on käimas. 2023. aastal valmis Transpordiameti tellimusel „Eesti meremajan- duse kaardistus. 1. osa.“ Uuringu eesmärk oli olemasoleva statistika põhjal kaardistada meremajandusega seotud ettevõtted ning koostada ülevaade Eesti merendussektori majanduslike mõjude
Jaak Viilipus , Kliimaministeeriumi meremajandusosakonna juhataja
Pärast 2021. aasta meremajandus- valdkonna reformi on riik tellinud mitmeid olulisi merendust puudutavaid uuringud, mille eesmärk on saada sisendit otsusteks ja valdkonna rahastustaotlusteks. Valminud uuringud 022. aastal valmis Transpordiameti tellitud ja TalTechis teh- 2 tud „Väikesaarte transpordiühenduste analüüs.“ Uuringu ees- märk oli hinnata väikesaarte ja Saaremaa–Hiiumaa vaheliste laevaühenduste liine ning ühistransporditeenuse kvaliteeti, piisavust ja arenguperspektiivi. Uuringu tulemused olid aluseks käimasoleva väikesaarte uue parvlaeva alusuuringule, mis pakub välja kolm erinevat uue laeva lahendust koos kulumudelitega. Lisaks arvesta- takse ka võimalusi alternatiivkütuste või kombineeritud lahenduste kasutuselevõtuks. Uuring valmib hiljemalt 2023. aasta lõpuks ning sisendit kasutatakse uue laeva ehituseks rahastuse leidmiseks.
21
TEEJUHT / NR 7
Powered by FlippingBook