Teejuht sügis 2023

Lävendid sisseastumisel TTÜ Eesti Mereakadeemiasse

julgelt aasta ringi pöörduda ja infot küsida. Üheks probleemiks, miks piisavalt lõpetajaid tööturule ei jõua, on õpingute katkestamine. „Meresõiduohutuse seadusega reguleeritud kavade puhul mõjutab huvi ja ka katkestamiste numbrit suhteliselt pikk õppeaeg, seda eriti võrdluses kolmeaastaste bakalaureusekavadega,“ selgitab ta. Nii kestab laevajuhtimise erialal õpe kokku neli aastat, millele lisandub ühe-aastane meresõidupraktika, ka laevamehaanika eriala õpe kestab neli aastat, millele lisandub üks aasta merepraktikat. „Paljudel nende hulgast, kes tulevad ja jäävad, on erialaga eelnev kokkupuude: näiteks on tegeletud purjetamisega, perekonnas on meremees vms,“ räägib Katre Koit. „Neil on juba teadmine ja kindel motivatsioon.“ Sisseastumisvestlustel püüamegi hinnata kandi- daadi motivatsiooni ja anda omalt poolt lisaks täiendavat infot õpingute kohta, et otsus õppima tulla tehtaks kindla sooviga valitud erialal tööle asuda. Ta toob esile, et merendusvaldkonna populariseerimiseks ei piisa enam ainult akadeemia poolsest erialade populariseerimisest, kogu valdkond tuleb muuta nähtavaks ja atraktiivseks: „Mitmed algatused ongi juba koostöös valdkonna ettevõtete ning Majandus- ja Kommu- nikatsiooniministeeriumiga aset leidnud ja leidmas. Hea näide on Tallinki ja Eesti Mereakadeemia ühine avatud uste päev üldharidus- koolidele: kevadel külastasid koolinoored Tallinna–Stockholmi liinilaeva Baltic Queen, kus nad said tutvuda laevajuhtide, sh kapteni ja mehaanikute, erinevate ametite ja meretööde karjäärivalikutega.“ Ÿ Laevajuhtimine: sisseastuja keskmine hinne on vähemalt 3,7 või matemaatika eksami tulemus (lai matemaatika / enne 2014. a sooritatud matemaatika riigieksameksam) vähemalt 50 punkti. Vestluse ja vastuvõtuankeedi tulemus peaks olema vähemalt viis punkti. Ÿ Laevamehaanika: sisseastuja keskmine hinne on vähemalt 3,7 või matemaatika eksami tulemus (lai matemaatika / enne 2014. a sooritatud matemaatika riigieksameksam) vähemalt 50 punkti. Vestluse ja vastuvõtuankeedi tulemus peaks olema vähemalt viis punkti. Ÿ Mereveondus ja sadamatöö korraldamine: keskmine hinne vähemalt 4 või matemaatika eksami tulemus (lai matemaatika / enne 2014. a sooritatud matemaatika riigieksameksam) vähemalt 50 punkti. Motivatsioonikirja tulemus vähemalt viis punkti. Ÿ Veeteede haldamine ja ohutuse korraldamine: keskmine hinne vähemalt 3,7 või matemaatika eksami tulemus (lai matemaatika / enne 2014. a sooritatud matemaatika riigieksameksam) vähemalt 50 punkti. Vestluse ja CV tulemus vähemalt viis punkti.

Tallinna Tehnikaülikooli Eesti Mereakadeemias algab uus õppeaasta: õppedirektor Katre Koit sõnab, et merendusvaldkonnaga seotud erialad ja ametikohad on mitmekesised, valdkonnas on rohkelt arengu- ja karjäärivõimalusi noortele, ent huvi neid erialasid õppida võiks olla suurem. „Tuleb tõdeda, et võrreldes eelnevate aastatega on üliõpilaste arv paaril viimasel aastal pigem langustrendis. Siia kõrvale on küll mõistlik vaadata ka üldhariduskoolide lõpetajate arvu, mis samuti ei kasva, ent tänane reaalsus on see, et valdkond vajaks rohkem edu- kalt õpinguid lõpetanuid,“ räägib ta. TalTechis on lävendipõhine vastuvõtt, seega ei saa välja tuua kon- kurssi ühele kohale, vastuvõetute taseme ühtlustamiseks on eri- alade kaupa paika pandud vastuvõtukriteeriumid. Tänavu avati lisaks ka uus rahvusvaheline magistriõppekava, millele oodatakse ka juba valdkonnas töötavaid inimesi edasi õppima. Lisaks päevasele õppele on võimalik õpinguid alustada läbi avatud õppe ja mikrokraadikavadel. Kel huvi mereakadeemias õppimise vastu, võib

25

TEEJUHT / NR 7

Powered by