Teejuht sügis 2023

ÕHK

PERSOON Teenekas piloot Raivo Kask: peame tegema kõik selleks, et siia tahaks lennata hästi paljud lennufirmad

Ain Alvela , Teejuhi kaasautor

Enam kui 40 aasta pikkuse karjääri reisilennunduses piloodina töötanud Raivo Kask on tänaseni tulvil mälestusi ja jagab neid lahkesti ka teistega. Sestap käisid lapsed talle peale, et isa, kirjuta ometi üks meenutuste raamat – siis sa ei pea neid lugusid kogu aeg uuesti üle rääkima.

elmisel kümnendil võttiski siis juba pensionipõlve pida- E nud Raivo Kask asja ette ning nii ilmus tema sulest ko- guni kaks raamatut – kõigepealt tema enda mälestus- te kogumik „Lendur” ja seejärel Kase koostatud raamat nelja (sh tema ise) Eesti lenduri elutööst „Lenduri jutud”. Seega – kõi- gil, kel huvi Eesti lennunduse ajaloo vastu, tasub neid teoseid lugeda. Lisaks on Raivo Kase tööst ja mõtetest ilmunud mitmeid artik- leid, ja et neid mitte üle korrata, keskendume siinkohal pea- asjalikult nendele seikadele, mis seonduvad ajaga, kui Aerofloti võim Eesti taevas lõppes ning koos Eesti Vabariigi taasise- seisvumisega loodi meie oma rahvuslik lennukompanii.

Kui juba alustad, siis loobuda on raske Muide, mis pensionisse puutub, siis piloodiametist jäi Raivo Kask ametlikult pensionile 2006. aastal – lihtsalt vanus ei lubanud enam jätkata, sest rahvusvaheliste reeglite kohaselt ei tohi reisilennuki piloot olla vanem kui 65 eluaastat. Tegelikult aga oleks ta võinud jääda teenitud n-ö vanaduspuhkusele juba märksa varem. Nimelt kehtis nõukogude ajal kord, et piloot võib minna pensionile pärast 25 aastat kestnud tööd. Aga asja juures oli üks konks – kui piloodil tuli aasta jooksul kokku 500 reisi- lennutundi, siis loeti see aasta kahe eest. Seega sisuliselt tuli võimalik pensioniiga piloodile ette juba pärast 12,5 aasta pik- kust teenistust. Raivo Kasel täitus see aeg siis, kui ta oli 38aas- tane.

96

TEEJUHT / NR 7

Powered by