ENNETUSTEGEVUS
Kergliikurite ohutusele suunatud suvine teavituskampaania
Kerstin Kolmann
Transpordiamet korraldab koos Bolti ja Tuulega kevadel ja suvel teavitus- kampaania, mis keskendub elektriliste tõukerataste ohutusele ja neid puuduta- vate ohutusreeglite meeldetuletamisele. ullu toimus 223 liiklusõnnetust, milles üheks osalejaks oli M kergliikurijuht. Õnnetustest kolmveerand olid ühesõiduki- õnnetused, kus elektritõukeratta juht kukkus. Sageli on nende kukkumiste taga suur sõidukiirus, valed sõiduvõtted, oota- matu takistus teel või alkoholijoove. Registreeritud liiklusõnnetusi kergliikurijuhi ja jalakäija osalusel toimus kuus ja neis sai vigastada kokku seitse inimest. Seetõttu annab seekordne teavituskampaania soovitusi just kergliikurijuhile endale – kui sõidad tõuksiga, siis alati kainelt, üksi ja rahulikult. Lisaks tuleb elektritõukerattaga sõites järgida parempoolse liiklemise reegleid ning soovitatavalt kanda ka alati kiivrit. Kui tõuksiga, siis kainelt! Elektritõukerattaga sõida alati kainelt. Ühegi sõiduki juhtimisega ei käi kokku alkohol. Kahjuks kipuvad elektritõukeratta juhid seda unustama ning seetõttu oli lausa 30% eelmisel aastal kergliikuriga õnnetusse sattunud sõitjatest alkoholi- joobes. Alkohol annab liigse enesekindluse, vähendab juhi reakt- sioonikiirust ja koordinatsioonivõimet ning halvendab kiiruse-, aja- ja vahemaataju. Kui tõuksiga, siis üksi! Elektritõukerattal sõida alati üksi. Mitmekesi sõitmine takistab juhi vaatevälja, sõidu ajal tasakaalu hoidmist ja segab juhti liiklust jälgimast. Eriti ohtlik on sõita tõukerattal koos lapsega, kellel puudub võimalus sellest turvaliselt kinni hoida. Mitmekesi kergliikuril sõitmine on üks ohtlikumaid tegevusi, sest see viib paigast tasakaalu ja limiteerib juhtimis- võimekust. Kui tõuksiga, siis rahulikult! Elektritõukerattaga sõites vähenda kiirust jalakäijate läheduses ja teed ületades. Elektritõukeratta maksimaalne lubatud kiirus on küll 25 km/h, kuid kiiruse valikul tuleb alati arvestada teeoludega (kate, laius, teel olevad puulehed või liiv) ja asjaoluga, et teisi liiklejaid ei tohi liiga
Kampaania sotsiaal- ja välimeedia sõnumid.
Fotod: Transpordiamet
Kergliikur on sõiduk ja sellega liiklev inimene on liikluses juht. Kergliikuril peavad olema korras pidurid, hoiatuseks ja märku andmiseks signaalkell, pimedas märgatavuse jaoks külgedel helkurid või tuled ning ees valge ja taga punane tuli.
suure kiirusevaliku tõttu ohustada. Seetõttu tuleb jalakäijate lähedu- ses hoog maha võtta ja sõita sellise kiirusega, mis nende tempost oluliselt ei erine. Elektritõukerattaga tohib ülekäigurada küll sõites ületada, kuid tehes seda kiiremini kui jalakäija tavakiirusel, ei jää kergliikurijuhil endal ega ka mootorsõidukijuhil piisavalt aega reageerimiseks ega peatumiseks. Kõige ohutum on ületada teed jalakäijana, tulles tõuk- silt maha. Kui tõuksiga, siis paremal! Elektritõukerattaga liigu kõnniteel ja jalgrattateel paremal pool. Peale õigel teepoolel paiknemise ja kiiruse vähendamise, on vajalik ka endast enne möödasõitu märku anda. Ohutuks möödumiseks võiks hoiatuseks kasutada signaalkella, vähendada hoogu ja pla- neerida möödasõiduks piisav külgvahe. Seda juhuks, kui see, kel- lest mööda sõidetakse, peaks kergliikurile vahetult enne mööda- sõitu ette astuma. Kui tõuksiga, siis kiivriga! Elektritõukerattaga sõites kanna alati kiivrit. Alla 16aastastel jalgratturitel ja kergliikuriga liiklejatel on kohustus sõites kiivrit kanda. Kuna elektritõukeratas on pigem linnakesk- konda mõeldud sõiduk, kus liiklustihedus on kõrge, soovitame ka täiskasvanutel alati kiivrit kanda.
Teavituskampaania kestab maikuust septembrini. Kampaania meediapindadena on kasutusel raadioklipid, välireklaam, Spotify ja sotsiaalmeedia.
105
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook