Мрія restaureerimine maksaks esialgsel hinnangul üle dollari. 3 miljardi
Foto: Adobe Stock, Wolfgang
84 m 88,4 m 18,1 m 640 t
tanke ja isegi diiselvedureid. Samuti on selle lennukiga abis- tatud kriisikolletes. Sellest sai ka rahvusvaheliste abiorgani- satsioonide eelis, kuna lennuk suutis mitmete katastroofi abioperatsioonide ajal kiiresti transportida tohutul hulgal hädaabivarusid. Näiteks koroonapandeemia algul tegi An-225 lende meditsiinitarvikute toimetamiseks Hiinast mujale maailma. Lennuk esines regulaarselt ka kogu maa- ilmas toimuvatel lennundusnäitustel. Antonov An-225 äratas suurt huvi mitmete rekordite poolest: see oli raskeim lennuk, mille maksimaalne stardimass oli üle 600 tonni ja suurim tiivaulatus 88,4 m. Üks maailmarekord püstitati 11. septembril 2011, kui An-225 transportis nelja lahingutanki kogukaaluga 253 820 kg. Lisaks püstitas lennuk maailma pikima õhulasti rekordi, kui see 11. juunil 2010 viis Hiinast Taani kaks 42,1 m tuuliku laba. Tänu oma rekorditele ja ainulaadsusele on lennuk saavuta- nud ülemaailmse tuntuse. Inimesed külastasid sageli lennujaamu, et näha ning jäädvustada lennuki õhkutõusmisi ja maandumisi. Seni on ehitatud vaid üks An-225. Omal ajal alustati ka teise An-225 ehitamist, kuid see jäi raha puuduse tõttu lõpetama- ta. Мрія restaureerimine maksaks esialgsel hinnangul üle kolme miljardi dollari ja selleks kuluks üle viie aasta.
Pikkus Tiivaulatus Kõrgus Max õhkutõusu kaal
Satelliidipilt, kus on näha Hostomeli lennujaamas asuva angaari kahjud, seal hoiti rünnaku hetkel ka An-225.
Foto: Maxar Technologies
Vaata ka dokumentaali maailma suurimast lennukist.
125
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook