Teejuht, suvi 2022.a

Avaratel istumisaladel saavad külastajad lõõgastuda ja nautida merevaadet.

Fotod: Kaupo Kalda

Vanasadama merematketerminal võib sõltuvalt laevade pikkusest vastu võtta kuni seitse reisilaeva.

Kuni 2000 inimest mahutav terminal on osutunud menukaks konverentside, seminaride ja firmapidude korraldamise kohaks.

rahvusvahelised üritused. Terminalis on toimunud arvukalt nii kon- verentse ja seminare kui ka firmapidusid ja esitlusi.

Terminali energiavajadus on kaetud keskkonnasõbralikult põhja- maade kliimale kohandatud päikesepaneelidega. Hoonesse on ehita- tud CO taseme ja temperatuuri järgi juhitav ventilatsioonisüsteem ja ₂ loomulik suitsueemaldussüsteem. Terminali kütte- ja jahutussüs- teemis kasutatakse merevett ja selle keskmeks on ainulaadse tehnili- se lahendusega raudbetoonkonstruktsiooni paigutatud plaatsoojus- vaheti. Sadamas saab korraga silduda neli kuni seitse laeva, sõltuvalt nende pikkusest. 2021. aastal tõid suured reisilaevad 45 korral pealinnaga tutvuma 63 164 turisti. Tänavu avas 13. aprillil hooaja Plantoursi laev Hamburg, mille pardal oli 324 reisijat. Kõige suuremad siiani vastu võetud laevad on kogumahutavuse (GT 145 655) järgi Norwegian Getaway, pikkuse järgi Regal Princess ehk 330 meetrit ning reisijate hulga järgi MSC Meraviglia, mis võib pardale võtta kuni 5000 reisijat. Väiksemad reisilaevad on alla 100 meetri pikad ja mahutavad vähem kui 100 reisijat.

Matketerminali rajamine avas Arro sõnul Tallinnale uue võimaluse meelitada Eestisse ehk olla merematkereiside algus- ja pööringuid lõpp-punkt. Koostöös sadamaga saab seal vajadusel teha täienda- vaid kontrolle ja/või testimisi ning piirikontrolli. Maikuu alguses oli Tallinna Sadama kalendris 176 matkelaeva külastust. Arvestades käimasolevaid kriise, on see Arro hinnangul väga hea tulemus. „Samas ei saa me kindlad olla, et tühistamisi juurde ei tule,” sõnas ta. „Kahjuks on Ukrainas toimuva tõttu paljudel inimestel kartus reisida suurenenud ja kruiisifirmad ei riski meie piir- konda nii palju kruiisireise planeerida.” Teisalt mõjutab tema sõnul Läänemere merereiside atraktiivsust mõnevõrra ka see, et laevad ei külasta enam Peterburi. Traditsiooni- liselt on matkefirmad kasutanud reiside pakkumisel Peterburi külastust ühe müügiargumendina. Õnneks on Läänemere-äärsetel riikidel pakkuda piisavalt põnevaid sihtkohti ka ilma Peterburita.

Koroonapiirangute tõttu pole terminali õnnestunud täiel määral kasu- tada, kuid selle on korvanud populaarseks osutunud Eesti-sisesed ja

23

TEEJUHT / NR 2

Powered by