Kreet Stubender-Lõugas , Teejuhi toimetaja
INTERVJUU Ahto Kuuseok
Idasuunalise piiritaristu esimesed lõigud võtavad ilmet. Keset ürgset loodust teevad kahel objektil ehitustöid AS Merko Ehitus Eesti ja GRK Infra AS. Teejuht uuris, kuidas töö on edenenud.
Politsei- ja Piirivalveameti piiriehituse projektijuht
Tarmo Sinisaar
ASi Merko Ehitus Eesti projektidirektor
Foto: Glänel Tirrand / Lõuna-Eesti Postimees / Scanpix
Allar Maaring
GRK Infra ASi projektijuht
Foto: Võrumaa Teataja
019. aasta veebruaris kuulutas Politsei- ja Piirivalve- 2 amet (PPA) välja hanke Eesti kagupiiri esimese etapi maismaaosa taristu projekteerimiseks ja ehitami- seks. Esimene ehitusetapp hõlmas piiritaristu väljaehita- mist 23,5 kilomeetri pikkusel lõigul (piirilõigud 1–3), mis algab Eesti, Vene ja Läti piiri kolmikpunktist ning jõuab Luhamaa piiripunktist 3,5 kilomeetrit põhja pool asuva Tserebi külani Vanigõjärve lõunakaldal. Soovitud tööd hõlmasid piirilõikude taristu kohta tööprojekti koostamist, geoloogiliste lisauuringute tegemist ja projektlahenduse ehitamist (patrulltee, viivitusaed, loomatõkkeaed, elektri- varustus, mikrotorustik andmesideühenduse rajamiseks, juurdepääsuteed). Viimasel kolmel aastal pidi pakkuja ma- jandustegevuse netokäive olema olnud vähemalt 20 mil- jonit eurot ja talt eeldati riigisaladuse töötlemist vähemalt konfidentsiaalsel tasemel. Riigihankel osutus parimaks ASi Merko Ehitus Eesti (juhtivpartner) ja GRK Infra ASi 16 849 000 euro suurune (pluss käibemaks) ühispakkumine. Ettevõtted tegid töödega algust 2020. aasta mais ja nende kestuseks oli planeeritud kolm aastat. Tehniliselt ja töökorralduslikult on tegu ülitäpset planee- rimist ja tugevat eeltööd nõudva projektiga. Töid tuleb teha kitsas koridoris, kus kehtib range piirirežiim. Osa teest
Ehitaja on oma tööd korralikult planeerinud ning tulemuseks on eelarves püsimine ja ajaline võit terve aasta jagu – kolme aasta asemel ehitati taristu valmis kahe aastaga.
33
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook