Raido Kivikangur Rail Baltic Estonia tehniline juht
Foto: Rail Baltic Estonia
Rail Balticu raudteerajatiste ehitamine on viimase aastaga saanud sisse arvestatava kiiruse. Oluline on see iseäranis praegu, mil taristuehituses on üha keerulisemad ajad nii tellijate kui ka töövõtjate jaoks. Tänavu võiks Rail Balticu projekti raames tehtavad investeeringud ulatuda ehitushangete õnnestumise korral 70 miljoni euroni. raeguseks on Rail Balticu Eesti osas kas ehitamisel või lepin- P guga kaetud juba kümme objekti ning teise sama palju kohta on lootust ehitusleping sõlmida veel 2022. aasta jooksul. Nende seas on nii viadukte, ökodukte kui ka gaasi- ja elektritrasside ristumiskohti. Kuigi kõiki rajatisi rahastatakse kiirraudteeprojektist, on hangete korraldajad ja tellijad mitmel juhul ka meie head koostööpartnerid Transpordiametist. Mai lõpus sõlmisime Eesti taristuvaldkonna suurima kompetentsi- keskuse ja tellijaga uue koostöölepingu, mille tulemusena tihenevad Rail Baltic Estonia ja Transpordiameti meeskonna vahelised side- med veelgi. Füüsiliselt avalduvad värskelt allkirjastatud kokkuleppe viljad esmajoones kahel objektil: Tallinna–Lagedi tee (Soodevahe) maanteeviadukti ja Kohila liiklussõlme ehitusel, kus osaleme koos hangete ettevalmistamisel ja Transpordiamet juhib projekti.
Põhitrassi ehitus Rail Baltic Estonia kavatseb tänavu alustada hanget põhitrassi kahe ehituslõigu jaoks, millest üks asub Harju ja teine Rapla maakonnas. Mõlemal juhul tuleb umbes kümne kilomeetri pikkusele lõigule rajada raudtee alusehitus ja sellega seotud taristu, sealhulgas sillad, viaduktid ja ökoduktid.
Joonis: Rail Baltic Estonia
83
TEEJUHT / NR 2
Powered by FlippingBook