Teejuht, suvi 2022.a

Foto: TREV-2 Grupp

Tagadi tee ühendab omavahel Tallinna–Rapla–Türi maanteed, Kurtna küla ja Kohila alevit. Viadukti kaudu saavad sõidukid

üle raudtee ja olemasolevad ühendused säilivad.

Foto: Mihkel Notta, Rail Baltic Estonia

Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets ja Transpordiameti peadirektor Kaido Padar allkirjastasid 23. mail järjekordse koostöölepingu.

Möödunud aastal valmis Saustinõmme maanteeviadukt, ehitati ümber mitu liini ristumiskohta, alustati Tagadi tee ja Künka tee viaduktide ning Loone, Urge ja Kalevi ökoduktide ehitamist. Aasta lõpus sõlmiti ehitusleping Assaku viadukti ehitamiseks.

Raplamaa Ehituse poolest oleme kõige kaugemale jõudnud Rapla maakonnas. Rapla maakond tervikuna ja Põhja-Pärnumaa vald kuni Tootsini on ühes projekteeri- mislõigus ning neid vaadeldakse kui tervikut. Praegu on Rapla ja Kohila vallas ehitamisel viis ristumiskohta: Künka ja Tagadi maanteeviadukt ning Urge, Loone ja Kalevi ökodukt. Tänavu suvel saame selles projekteerimislõigus tõenäoliselt ehituslepingud sõlmida ka Kehtna–Põlma ja Sikeldi tee viadukti ning Selja ökodukti ehitamiseks. Pärnumaa Ka Pärnu maakonnas võime sel aastal ehitustegevusega alustada. Esimene ristumiskoht on Tori vallas ja selleks on Lepplaane ökodukt. Lisaks kuuluta- takse välja Kivisilla viadukti ehitushange. Pärnu maakonna puhul sõltub eda- sine tegevus paljuski sellest, kuidas ja millises tempos õnnestub uuendada Lõuna-Pärnumaal maakonnaplaneeringut ja see kehtestada. Praeguste tead- miste kohaselt võiks u 40 kilomeetrit veel tühistatud raudteekoridori saada uuesti paika hiljemalt järgmise aasta lõpuks.

Harjumaa Sel aastal ehitatakse ristumiskohti kõikidesse Eesti maa- kondadesse, mida kiirraudtee hakkab tulevikus läbima. Kui aasta tagasi avati ametlikult esimene põhitrassi ristu- miskoht – Saustinõmme viadukt Tallinna ringtee Saku valda jäävas lõigus –, siis peagi lüüakse kopp maasse ka seal lähedal Saustinõmme ökodukti ehitusel. Rae vallas, Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee ja Rail Balticu lõikumisel Assakul on juba alustatud ühe märgilise ja silmapaistva viadukti ehitust, mida kureerib varasema koostöökokkuleppe alusel Transpordiamet. Harjumaal on leping sõlmitud Kirdalu–Kiisa eritasandilise ristumiskoha ehituseks ning lähiajal selgub ka Tagadi–Kurtna maan- teeviadukti töövõtja. Ehitushanke ootel on Põrguvälja tee ja Rukki tee maanteeviaduktid, Tagadi ökodukt ja Kangru liiklussõlm.

85

TEEJUHT / NR 2

Powered by