Teejuht sügis 2024

headesse kätesse. Kuigi meid oli ju mitu, valis ta oma usaldusisikuks mind ja minule „müüs“ ehk mina pidin paberid alla kirjutama ja andma sõna, et hoiame tema alust. …miks ma küll ei imesta, et just sina. Sa oledki oma sügavas rahus usaldusväärne ju. Laevadele pannakse enamasti naise- nimed, aga teie kätte tulnud purjekal on omapärane nimi. Purjeka algupärane nimi on Brainstorm, seda sellepärast, et kokku- panekul pidi mees kõvasti pead murdma – tollal sai osta aluseid komplektina, poldid-mutrid kilekotis, pane ise kokku. Me küll oleme kaalunud isekeskis eri nimevariante, näiteks Marta, aga praegu tundub, et jääb sama nimi. Lugu on ju kõva, miks seda siis muuta. Muuseas, kui otsad lahti andsime, ei tulnud senine omanik meid paadisillale isegi saatma. Arusaadav, kurb ju, 50 aastat on see alus sinu nunnu olnud ja nüüd pead loobuma. Loobus ta sellepärast, et enam ei olnud suvekodu kõrvalt aega merd sõita nii palju kui tahaks. Ja mis sellest siis hoida, et kevadel lased vette ja sügisel võtad välja, kulukas nagunii. Põhjus, miks me purjeka ostsime, on lihtne: ma olen kümme aastat rääkinud, et oleme kõvad meremehed, aga purjetada ei oska. Nüüd on aeg purjetamist propageerida ise eeskuju näidates. Esimese alusena pole mõtet kallist osta, hind oli mõistlik. Kui alus oleks kaks meetrit pikem või kümme aastat uuem, oleks hind ka kordades kõr- gem. Tegime kalkulatsiooni, et alustame väiksema ja odavamaga ning kui meeldib ja töötab, siis vaatame edasi. Mängu ilu peab ole- ma. Tormise merega Brainstorm meid koju tõi, eks natuke on kohenda- mist, sest ikkagi omaniku käe järgi tehtud alus, aga oleme lootus- rikkad – sama mudeliga on kaks eestlast isegi maapallile tiiru peale seilanud. Meile sobis, et saime rooliga, mitte pinniga aluse, nii väi- kestel enamasti rooli pole. Rõõmsalt kollase Brainstormi seiklustest kuuleme kahtlemata tulevikus, aga kui sa peaksid nimetama oma lemmikaluseid, siis milline saaks pingerida? Esimene laev oli patrull-laev Ristna, see jääb meelde. Seisin, kõrva- tagused märjad, ütlesin väriseval häälel „jaa“ nagu Toots, kui küsiti, kas sa saad hakkama? Esimene ülema koht oli Sulevil. See oli pro- fessionaalselt huvitav. Miinijahtija, kus tuli paljut esimest korda teha. Ja tegime! Kirega, sooviga olla paremad, entusiasm voolas üle. Täna võib-olla on asi teistmoodi: tullakse akadeemiast, tullakse töö- le. Paljud ei jää, sest prioriteet on pere ja kodu. Kümnest vahest kaks on need, kel silm särab ja kelle jaoks on amet nii õigesti valitud, et paremini ei saaks. See on isegi hästi, et nii paljud jäävad. Kokku sõitsin kolme laevaga ning kõik kolm olid täiesti omamoodi ja jäänud nii ka meelde. Kõige rohkem kahju on Admiral Pitkast, selle ära võtmisest. See on valus siiani, sest see oli täiesti ebaloogiline ja mereväe suhtes peaaegu et kiuslik tegutsemine.

Foto: Ylle Rajasaar

Purjetada tahan, unistus oma purjekast on olnud kümme aastat.

Rootsist toodud 1974. aas- tal ehitatud purjekas Bustrom 31 , ilusa nimega „Brainstorm“ kuulub Laevastiku Ohvitseride Klubile ning täidab edaspidi purjetamise propageerimisel ohvitseride seas olulist rolli.

11

TEEJUHT / NR 11

Powered by