Nõrgema närvikavaga insener annaks alla, aga TrackDeepi meeskond on eesmärgile pühendunud.
TrackDeep pilootprojektist võiks tulevikus sündida suurem kogemuslugu või isegi uurimistöö, sest teema on põnev.
Lisaks välitöödele huugavad masinad ka laboris.
Transpordiametist Priit Rifki ja Pavel Buhhariniga . TrackDeep OÜ poolt on projekti kaasatud olnud kogu meie väike kollektiiv, kokku viis inimest. Tallinna pilootprojektile on eelnenud pikem arendustöö. Kus on TrackDeepi tarkvara varem kasutatud? TrackDeep OÜ väljaarendatud droonituvastustarkvara ning sellega integreeritud drooniseire sensorite taristu on 2021. aastast kasutu- sel Tallinna vangla droonikaitseks. Tootearendus jätkub pidevalt ning oleme valmistumas U-space teenuste osutamiseks alles tekkivas turusegmendis.
koostamisega, mille tulemusena on võimalik tulevikus luua U-space õhuruum Tallinna lennujaama lähialas ja Tallinna linna ning Harju- maa ulatuses. Ootaks praegu ära selle mahuka dokumendi valmi- mise ja sealt tulevad eeldatavasti ka autoriteetsed hinnangud droonidega seotud ohtude ja intsidentide võimalikkuse kohta. Lennutransporti võib siiski lugeda üheks kõige turvalisemaks trans- pordiliigiks. Arvestades, kui suurt tähelepanu pööratakse praegu Euroopa Liidus droonide kasutamisega seotud ühtsete regulatsioo- nide ja tehniliste standardite väljatöötamisele, siis võib eeldada, et ka drooniliiklus saab olema sama turvaline. Mis puutub drooniseire juhtimissüsteemi, siis selles osas on samuti vaja kontseptsiooni. Meie arvates on kindlasti vaja luua ühtne juhti- miskeskus. Lennuliikluse korraldamise eest vastutab Eestis Lennu- liiklusteeninduse AS ja sellel asutusel saab kindlasti olema oluline roll loodava süsteemi töös. Kuidas see tegevus täpselt korralda- takse, tuleb kokku leppida riigi ja erasektori koostöös. See võiks olla näiteks eraettevõte, mis juhindub Transpordiameti nõuetest ja allub Lennuliiklusteeninduse korraldustele dünaamilise õhuruumi kont- rollimisel. Kui palju inimesi ja osalisi on TrackDeep võrgustiku loomisega Tallinnas hõivatud? Projekti käigus oleme teinud lisaks Tallinna Linnavalitsusele koos- tööd ka Transpordiameti, Lennuliiklusteeninduse ja Lennuakadee- miaga. Väga usalduslik ja konstruktiivne koostöö on meil olnud
Eksperimendi käigus saadud teadmised aitavad kaasa Tallinna strateegilise arengu- kava koostamisele ning loovad tingimused uuendusliku trans- pordisüsteemi kasutusele- võtmiseks pealinnas.
111
TEEJUHT / NR 11
Powered by FlippingBook