Teejuht sügis 2024

Veli Valentin Rajasaar , Teejuhi kaasautor

2023. aasta algul hakkasid Muuga konteinerisadamas ringi vurama veokid, mille tumendatud klaasidega kabiinis ei istunud kedagi. Kuhu on isejuhtivate veokite areng praeguseks jõudnud? ellele küsimusele aitab vastust leida autonoomsete veokite S opereerimise ja arendustööga tegeleva ettevõtte Fernride finantsjuht ja peamine kommertsjuht (ingl Chief Commercial Officer , CCO) Martin Isik . Alustame taustast – kuidas Fernride alguse sai? Fernride on välja kasvanud maailmas esirinnas olevast Müncheni Tehnikaülikooli arenduslaborist. Uurimistöö algas 2009. aastal ja nüüdseks täiendavad meie rohkem kui kümnendipikkust kogemust juhtivatest tehnoloogia- ja autoettevõtetest (BMW, Tesla, MAN, Audi ja Argo.AI) palgatud juhid. Meie ambitsioon on järgmise viie aasta jooksul kasvada isejuhtivate veokite globaalseks liidriks. Fernride'i leivanumbriks on komplekslahendused, mis hõlmavad tark- ja riistvara, ühenduvust ja protsessijuhtimist. Meie siht on klientidele pakkuda valmislahendust, mis on sujuvalt integreeritav ja hõlpsalt hallatav. Meie eesmärk on autonoomseid veokeid pakkudes lahendada logistikasektori muresid seoses kasumimarginaali kasvamise, juhtide vähesuse ja heitmete vähendamisega. Alati, kui keegi autonoomsetest veokitest räägib, kumab läbi tugev soov selle tehnoloogiaga kohe avalikele teedele suunduda. Meie läheneme asjale pragmaatilisemalt ja keskendume lahendustele, mida praegu päriselt pakkuda saab: autonoomne ja elektriline kaupade vedu logistika- ja tootmiskeskustes ning intermodaal- ja konteineri- terminalides. Meie skaleeritavad automatiseerimislahendused suurendavad produktiivsust, jätkusuutlikkust ja töökeskkonna ohutust. Miks just isejuhtivad veokid? Logistikasektori suurim murekoht on drastiline autojuhtide puudus, heitmete kasv ja väiksed kasumimarginaalid. Need probleemid on ühiskonda tõsiselt mõjutanud ja prognooside kohaselt mõju kasvab. Näiteks praegu on Euroopas puudu 400 000 kutselist juhti, kuid 2026. aastaks kaks miljonit juhti.

Oleme senise arenguga Muuga sadamas väga rahul.

Kuigi isejuhtivad veokid on selle probleemi ilmselge lahendus, eba- õnnestuvad katsed autonoomseid veokeid turule tuua pidevalt.

Muuga sadam on autonoomse töövoo testimiseks suurepärane katselava.

25

TEEJUHT / NR 11

Powered by