Teejuht sügis 2024

VESI

Elektriautod sadamas meretransporti ootamas.

sialistide vahel aitab tagada ohutu ja tõhusa meretranspordi, enne- tades võimalikke ohte ja ühtlustades protseduure.

Akutüüpide kasutusviis on spetsiifiline ja üks tüüp ei sobi kõikideks eesmärkideks. Probleemid tekivad näiteks siis, kui akusid kombi- neeritakse suuremates akusüsteemides. Suuremate kombinat- sioonide puhul on vaja jahutust, et vältida ülekuumenemisest tingi- tud kuumuspunkte ja eluea halvenemist. Samuti on ohutuse taga- miseks vajalik termiline kontroll.

Laevaoperatsioonid ja ohutusprotseduurid Kindlasti oleks elektrisõidukite omanikel huvi elektrisõidukite laeval laadimise võimaluse vastu, kuid üldiselt ei paku laevad elektriauto- dele laadimisvõimalust, kuna see kujutab endast kõrgendatud riski. Laadimise ajal võivad elektriautod ja nende akud üle kuumeneda või tekkida elektrisüsteemide rike, mis võib viia tulekahjuni. Elektriautod on loodud vähendama heitmekoguseid ja fossiilkütuste kasutamist, kuid nende laadimine laeval, seni kuni laevad sõidavad fossiilkütuste baasil, vähendaks nende positiivset keskkonnamõju. Seetõttu ei ole elektriautode laadimine sellistes tingimustes otstarbekas ja kind- lasti oleks see suur tulekahju risk. Elektriautode ohutuse tagamiseks tehakse sageli visuaalseid kontrolle, et tuvastada võimalikke kahjustusi enne laevale laadimist. Kahjustamata elektriautosid peetakse üldiselt sama ohutuks kui traditsioonilisi sõidukeid. Samuti järgitakse rangeid ohutusprotseduure, et tagada kõikide sõidukite turvalisus pardal. Elektrisõidukite teenindamine laevadel hõlmab mitmesuguseid protseduure, mis erinevad olenevalt laevafirmast. Üldiselt ei ole olemas spetsiaalset protseduuri, kuna elektriautod sõidavad laevale ja laevalt maha nagu traditsioonilised autod. Siiski on teatud erisused ja ohutusmeetmed, mida tuleb järgida, eriti

Turvariskid ja kogemused elektriautode meretranspordil

Elektriautode meretransport toob esile mitmesuguseid riske võrrel- des sisepõlemismootoriga autode transpordiga. Peamised mure- kohad on seotud akude ohutuse ja tuleohutusega, kuna elektri- autode akud võivad olla tuleohtlikud, eriti kui need on saanud kahjustada. Kahjustunud akud võivad süttida ja nende põlemisel eralduvad ohtlikud gaasid, mis ohustavad laeval viibijate tervist. Seetõttu võtavad laevandusettevõtted kasutusele erilisi ettevaatus- abinõusid, sealhulgas elektriautode märgistamise ja tuleohutus- kontrollid. Laevafirmad peavad suuremaks riskiks avariilisi või mittetöökorras elektriautode akusid ning väldivad selliste sõidukite transporti. Kuigi tehniliselt korras elektriautod ei kujuta endast suuremat riski kui traditsioonilised autod, on oluline pidevalt arendada paremaid praktikaid ja ühtseid standardeid. Tihedam koostöö laevandusettevõtete, elektriautode tootjate ja teiste spet-

38

TEEJUHT / NR 11

Powered by