Teejuht sügis 2024

Näiteid teooriaeksamil visualiseeritud liiklusolukordadest.

Transpordiameti 2023. aasta liiklus- teooria eksamiküsimuste hange andis 1200 uut eksamiküsimust. Küsimuste uuendamise eesmärk on neid ajakohas- tada ja muuta kategooriapõhisemaks. Teooriaeksamil kasvas ka visualiseeritud liiklussituatsioonide arv, mis hõlbustavad juhikandidaadil eksamiküsimusest arusaamist. iiani oli Transpordiametil kasutada ligi 800 liiklus- S teooriaeksami küsimust, mis saadi eelmise küsimuste uuendamise lainega 2019. aastal. Küsimuste ajakohasta- mine toimub tavaliselt jooksvalt ja vastavalt vajadusele (nt muutu- nud õigusruum, vajadus nüüdisajastatud või kategooriapõhisemate küsimuste järele jne). Kuivõrd 2023. aasta hanke tulemusel saadud küsimused vajasid omakorda ühtlustamist (küsimuste koostajaid ja teostajaid oli kolm), siis kuulutasime välja täiendava hanke liiklussituatsioonide visuaalide ühtlustamiseks. Värvilahenduste valimisel on arvestatud ka inimestega, kellel on raskusi teatud värvide eristamisega (nn värvipimedad) ning seetõttu on piltidel eksamisõidukid markeeritud. Teooriaeksami küsimuste kategooriapõhisemaks muutmise all peame silmas seda, et näiteks B-kategooria teooriaeksami puhul on liiklussituatsioonis kujutatud sõiduauto ja C-kategooria puhul sa- mas liiklussituatsioonis veoauto. Teooriaeksam ei muutu keerulisemaks ja lähtub kehtivast õigus- ruumist, samuti ei muutu teooriaeksami kord (samaks jääb eksami kestus, küsimuste arv jne). Kindlasti tuleb rõhutada, et õpiprotsessis on oluline selgeks saada liiklusreeglid, mitte pähe õppida teooriaeksami küsimused ja nende vastused. Seega ei pea keegi uute küsimuste lisandumise järel oma teadmiste pärast tavapärasest rohkem muretsema. Oluline on õppeprotsess teadlikult kaasa teha ning sellesse panustada.

Tähelepanuküsimus.

Autorongi pimealad.

Võimalikud sõidusuunad.

Õpiprotsessis on oluline selgeks saada liiklusreeglid, mitte pähe õppida teooria- eksami küsimused ja nende vastused.

Veok.

67

TEEJUHT / NR 11

Powered by