Teejuht sügis 2024

Paula Puusaag , Transpordiameti liiklusohutuse osakonna analüütik-projektijuht rojektis hindas rahvusvaheline RAP-i meeskond Eesti eri P piirkonnas paiknevaid teelõike kogupikkusega 93,8 km, kasutades teede hindamise programmi tärnhindamise me- toodikat. Teelõigud valiti juhuvalimi alusel ning pilootuuringusse sattusid peamiselt Harju- ja Pärnumaa teelõigud. Metoodika põhjal saab teede infrastruktuuri ohutust hinnata neljas kasutajakategoorias: sõiduautojuhid, mootorratturid, jalakäijad ja jalgratturid. Hinnanguid antakse ühest kuni viie tärnini, kus viis tärni näitab kõrgeimat ehk parimat ohutustaset. Hindamiseks jagatakse teelõik 100-meetristeks lõikudeks, millel vaadeldakse ligi 60 liiklus- ohutust mõjutavat tee omadust, mis on teadaolevalt seotud liiklus- ohutuse riskidega neljas kasutajakategoorias. Hindamine aitab tuvastada ohutuse taset tee eri lõikudes, andes ülevaate, millistes piirkondades on ohutus madalam ja vajab parandamist. Hindaja analüüsib iga teelõiku põhjalikult ja annab lõigule tärnhinnangu. Metoodika sisaldab ka riskikaarte, mis arvestab eri teeomaduste ja parameetritega, sealhulgas ka liiklusõnnetuste ja liiklussagedu- sega. Lisaväljund oli ka ohutumate teede investeerimisplaan, mis sisaldab ohuhinnangut, ohutustamise meetmeid, vajalike investee- ringute loetelu ja hinnangut tasuvusele.

Ohutuse parandamiseks on vajalikud sihitud investeeringuid ja taristu täiustamine.

PILOOTPROJEKTI RAAMES HINNATUD TEELÕIGUD

TEE NIMI

TEE NR

PIKKUS (KM)

Tallinn – Pärnu – Ikla Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa

4 2 2 4 4 8 8 8

11,4 20,5 20,5 8,7 8,7 6,8 0,4 0,4 4,3 5,8 6,3 93,8

Tallinn – Pärnu – Ikla Tallinn – Pärnu – Ikla Tallinn – Paldiski Tallinn – Paldiski Tallinn – Paldiski Järveküla – Jüri Tallinn – Saku – Laagri Laagri – Harku KOKKU

11330 11340 11401

TEEDE TÄRNHINDAMINE – MIS MUUDAB TEE OHUTUKS?

HINNE

Jagamata sõidu - suundadega sõidutee kitsaste keskjoontega ; puud teele lähedal ;

Mootorrattatee puudub ; jagamata sõidu - suundadega sõidutee ; puud teele lähedal ;

Jalgrattatee puudub; ohutud ülekäigurajad puuduvad; halb teeolukord;

Kõnnitee puudub;

Ÿ

Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ Ÿ

ohutu ülekäigurada puudub;

60 km/h liiklus.

Ÿ Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ

käänuline tee ; 100 km/h liiklus .

käänuline tee ; 90 km/h liiklus .

70 km/h liiklus.

Lai keskjoon sõidu - suundade eraldamiseks ; >5 m kaugusel teeäärse - test ohtudest ;

Mootorratta rada ; jagamata sõidu - suundadega sõidutee ; >5 m kaugusel teeäärsetest ohtudest ; hea teeolukord ;

Jalgratta rada; hea teeolukord; tänavavalgustus; 60 km/h liiklus.

Kõnnitee olemas; jalakäijate saar; tänavavalgustus; 50 km/h liiklus.

Ÿ

Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ Ÿ Ÿ

Ÿ

Ÿ Ÿ

100 km/h liiklus .

Ÿ

90 km/h .

Ÿ

Teepiire sõidusuundade eraldamiseks ja teeäärse - te ohtude kaitseks ;

Eraldatud mootorrattatee ; keskjoone märgistus ; teeäärsed ohud puuduvad ;

Teest eraldatud jalgratta- tee; tõstetud platvormiga ülekäigurada suurematel teedel;

Kõnnitee olemas;

Ÿ

Ÿ Ÿ Ÿ Ÿ Ÿ

Ÿ

Ÿ Ÿ

fooriga reguleeritud ülekäigurada koos saarega;

Ÿ

sirge tee ;

sirge tee ;

tänavavalgustus;

Ÿ Ÿ

Ÿ Ÿ

100 km/h liiklus .

80 km/h liiklus .

40 km/h.

tänavavalgustus.

Ÿ

Allikas: Global Status Report on Road Safety 2018

77

TEEJUHT / NR 11

Powered by