Sõjajärgne (ajutine) puitsild 1951. aastal.
1999. aastal valminud Kärevere uue silla üldpikkus on 99 meetrit, sõiduosa laius on 13 meetrit. Silla ehitamisel rakendati esimest korda Eestis eelpingestusmeetodit.
Vaade 1956. aastal valminud kolmandale raudbetoonsillale Käreveres.
Kolmanda raudbetoonsilla ehitusjärgus jõesambad 1950. aastatel.
Foto: Andres Seene
Kärevere uue silla ehitus 1998. aastal.
Kaks silda Käreveres, suvi 2024.
Kärevere uue silla üldpikkus on 99 meetrit, sõiduosa laius on 13 meet- rit. Sillaavade pikkuseks on 24 + 42 + 24 meetrit. Silla ehitamisel rakendati esimest korda Eestis eelpingestusmeetodit, mis tähendab armatuurtrosside pingestamist pärast kohapeal betoneeritud ava- ehituse kivinemist. Tee õgvendusele ehitatud silla pealesõitude pikkus on 1,7 kilo- meetrit. Pealesõitudele ehitati esimest korda Eestis kahele poole teed ulukite kaitsepiirded ning nii pealesõitudele kui ka sillale paigaldati tollal uudse konstruktsiooniga põrkepiirded ja käsipuud.
rueerimislahenduse projekteeris Transpordiameti tellimusel Selek- tor OÜ ja tööd teostas 2024. aastal GRK Eesti AS.
Uue silla ehitus 20. sajandi lõpul 1995. aastal otsustas Maanteeamet ehitada Käreverre uue silla, sest vana sild oli amortiseerunud ega sobinud enam uueaegsete maanteeliikluse normidega. Projekteerimis- ja ehitusleping peatöö- võtjaga AS EMV allkirjastati 1997. aasta septembris. Põhitööd silla pealesõitude ehitusel tegi alltöövõtja AS TREF. Objekti peaprojek- teerija oli AS EA Reng. Silla ja selle pealesõitude projekteerimisel ning ehitusel osales kokku 31 ettevõtet ja asutust. Sild valmis 1999. aasta septembris.
91
TEEJUHT / NR 11
Powered by FlippingBook