ÕHK
TUDENGITE LE OLULISED TEGURID KANDIDEERIMISEL
Koolituste olemasolu
6
6
3
3
6
Sisseelamisprogrammi olemasolu
4
3
4
7
6
Konkreetsed tööülesanded
2
3
8
11
Palga suurus või vahemik
4
7
13
Paindlik töökoht / kaugtöö võimalus
1
7
3
2
11
Paindlik tööaeg
1
2
12
9
Erialaselt huvitav töö
4
1
19
0
5
10
15
20
25
30
Allikas: autori andmed
1
2 3 4 5
Skaala: 1 – väga oluline... 5 - ebaoluline
Tudengite arvamus ühtib suurel määral tööandjate värbamis - protsessiga. Enne töövestlusele minemist uuritakse enim ettevõtte ja positsiooni kohta ning valmistatakse ette küsimused, mida nad ise soovivad küsida või mõtlevad läbi küsimused, mida nad eeldavad, et vestlustel neilt küsitakse. Autor uuris tudengitelt, milliseid küsimusi ja mis teemadel nad töövestlusel küsivad. Kõige populaarsemateks teemadeks olid töökorraldus ja tööülesanded, kuidas ja kuhu on võimalik ettevõttes edasi areneda, kui suur on palk ja kui pikk tööaeg ning millises meeskonnas töö toimuma hakkab? Lõpu töö järeldusena saab tudengitele tööotsingu kanalina soovi - tada lisaks traditsioonilistele kohtadele ja portaalidele just sotsiaal - meedia suuremat kasutamist. Samuti on oluline kohandada oma CV igale kandideeritavale positsioonile sobivaks, aga hoida see kon - kreetsena ja maksimaalselt kaks lehekülge pikana, sest nii on värbajatel lihtsam kogemusest ja positsioonile vastavusest aru saada. Kaaskiri on oodatud, kuid see tuleks hoida personaalne, ent võimalikult lühike ja konkreetne. Tudengite ootustest tulevastele tööandjatele ja lennundusette - võtjatele saab välja tuua, et noored soovivad näha töökuulutusel nii palgavahemikku kui ka võimalusel infot paindliku tööaja kohta. Töövestlusel soovivad tudengid saada infot arenguvõimaluste kohta ettevõttes, pakutavaid koolitusi, palga suurust, samuti ka infot ettevõtte struktuuri ja tulevase meeskonna kohta.
teinud. Tudengite vastustest tuli välja, et nemad koostavad kandideerimisel motivatsioonikirja. Põhjuseks, miks värbajad kaaskirja näha soovivad, on kandideerija positsioonile sobivuse parem avamine ja personaalsus. Samas toodi ka välja, et ChatGPT- ga on võimalik koostada uhke ja positsioonile sobiv kaaskiri, mis aga kandidaadi tegelikule motivatsioonile ei vasta. Värbajad ei soovita ChatGPT-d motivatsioonikirja koostamisel kasutada, sest kogenud värbaja saab aru, kas kirja on koostanud inimene või tehisintellekt. Kuue Eesti lennundusettevõttega tehtud intervjuude põhjal koostas autor tööandjate värbamisprotsesside kirjelduse ning ootused noortele tööotsijatele. Ettevõtted ootavad kandidaadilt ausust, avatust ja head eeltööd nii positsiooni kui ka ettevõtte kohta. Samuti õppimistahet, suhtlemisoskust ja sobivust meeskonnaga.
Lõpu töö järeldusena saab tudengitele tööotsingu kanalina soovitada lisaks traditsioonilis - tele kohtadele ja portaalidele just sotsiaalmeedia suuremat kasutamist.
100
TEEJUHT / NR 1 2
Powered by FlippingBook