Teejuht talv 2024

Ylle Rajasaar , Teejuhi kaasautor

Tegu on Eesti seni pikima, 140-meetrise sildeavaga sillaga, mille kaarekonstruktsiooni montaažil kasutati unikaalseid töövõtteid. 140 meetrit pikka ja 950 tonni kaaluvat sillakaart ning selle betoon - valurakiseid monteeriti kaldal kokku ligi kuu aega. Seejärel eemaldati tosin ajutist tuge, pingestati rippurid ning liigutati kaar mööda maad ligi 120 meetrit jõe kaldale ja edasi rohkem kui 100 meetrit jõe kohale. Erakordse sillaehituse peaprojektijuht on Robert Sinikas. Kui Pärnu uus sild 2025. aasta jaanipäeva ajal ava - takse, saame piltlikult medali rinda panna ja öelda, et üle Pärnu jõe on Baltimaade pikim võrkkaarsild ning teeme 140-meetrise silde - avaga pikalt ära ka soomlaste võrkaarsildadele. Sündinud sillaehitajaks Robert Sinikat on kolleegid iseloomustanud kui head suhtlejat, kes leiab ka keerulises olukorras sobiva lahenduse, austades sealjuures meeskonnavaimu ning innustades inimesi koostööle. Literatuurselt väljendudes on noor mees ka inimsuhetes sillaehitaja – kogesin seda isegi, kui Robertit meie loo jaoks tabada püüdsin. Soo - jalt sõbralik, täpne ja abivalmis vestluskaaslane, kes pisut muigas mu HEA TEADA Aadu Lass (1928–2001) oli pika staažiga maanteede tehnoloogiline juht. Temanimelist teedevaldkonna auhinda „Aadu" annavad Transpordiamet ja Eesti Taristuehituse Liit välja 2018. aastast, auhinnasaajad valib välja üheksaliikmeline komisjon. Nõnda soovi- takse populariseerida teedeinseneri kutset, väärtus- tada erialast tegevust ja väljapaistvaid saavutusi ning tunnustada insenere, kes oma pühendumusega on teedevaldkonna arengut oluliselt mõjutanud.

Transpordiamet ja Eesti Taristuehituse Liit kuulutasid 6. novembril välja insener Aadu Lassi nimelise teedevaldkonna auhinna laureaadid. Aadu Lassi inseneripreemia pälvis Robert Sinikas , noor sillainsener, kelle eestvedamisel on valminud mitmed riikliku tähtsusega rajatised. Sinikas ise jääb oma tegemistest kõneldes tagasihoidlikuks: „Ma olen insener, pikka ja ilusat juttu ajada ei mõista.“ adu Lassi inseneripreemiat on välja antud seitse aastat A ning see traditsioon jätkub seni, kuni Eestis on teid, mida ehitada, ja insenere, kes seda teha mõistavad. Trans - pordiameti teehoiuteenuste direktor Janno Sammul tuletas pidu - likul auhinnagalal meelde, et just teedeinsenerid on need, tänu kelle - le sünnib uusi lahendusi, mis liiklemise turvalisemaks muudavad. „Teedeinseneride tunnustamine ja selle ala väärtustamine on äärmiselt oluline, sest nemad on meie liikumisvõimaluste arhitektid, tänu kellele valdkond kestab ja areneb.“ Robert Sinikase tehtud tööde nimekiri on pikk ja aukartustäratav. Näiteks Tallinna ringtee Lagedi–Karla teelõik või Tallinna– Tartu–Võru–Luhamaa maantee Mõigu–Jüri lõik koos viaduktide ja sildadega või värskem Kose–Ardu lõik samal teel on kümnetele tuhandetele liiklejatele andnud olulise ajasäästu ning teinud liikle - mise turvalisemaks. Märgiliseks rajatiseks loeb Sinikas aga Tartu Riia–Vaksali tänava ristmikku koos kergliiklusele mõeldud tunneli - tega.

Kes on sel sügisel Pärnusse sattunud, on kindlasti märganud jõel uut õhulist ja ultramoodsat terasest kaarsilda, mille INF Infra ehitas.

Pärnu uue kaarsilla paikapanemisele eelnes kuu aega ehitustööd. Sild ehitati valmis maa peal ja tõsteti paika jõe kohal.

Foto: Arbo Rae

39

TEEJUHT / NR 1 2

Powered by