Teejuht talv 2024

„Leidsime, et mõistlik on analüüsida objekti olemasolevaid pinnaseid ja materjale ning neid erinevate meetoditega väärindada, et saaks väljaveo ja uute materjalide juurdeveo mahtu minimeerida. Kasutasime vedudeks varahommiku ja hilisõhtusi aegu, nii vältisime tipptundide ummikuid ning omalt poolt liikluskoormuse kasvata - mist,“ tõi Joosti paar kasulikku optimeerimise näidet. Ka eelistas ehitaja ehitustehnikat valides pigem väiksemaid ja kergemaid masinaid, et vähendada müra, vibratsiooni ja kütusekulu ning lisada tegevusse paindlikkust. Paigaldatav materjal valmistati ladustusplatsil võimalikult hästi ette, mis vähendas tööaega paigal - duskohas ja muutis ehitamise kiiremaks. „Näitena eelisoleeriti trammirööpad objektivälistel laoplatsidel. Seal monteeriti kokku ka ristmikel olevate trammiteepöörangute sõlmed, et vähendada ajakulu objektil,“ viitas projektidirektor. Samas ei ole kõiki tegevusi võimalik optimeerida. Selleks, et sõidu - teedele saaks korralik kivisillutis, tuli kahe ja poole jalgpalliväljaku suurusel alal käsitsi jootbetooniga täita kõik kivide vahelised vuugid. „Füüsikaseadused kehtivad endist viisi, parima kvaliteedi tagami - seks oli selle töö puhul vaja rohkem aega,“ tõdes Tiit Joosti. Kokkuvõttes loeb ikkagi ainult kvaliteet Merko Ehituse projektidirektor Tiit Joosti vaatab uue liinilõigu rajami - sele rahulolevalt tagasi: koostöö sujus, ka enamik linnakodanikke mõistis, et parema tulemuse saamiseks tuleb mõnda aega eba - mugavusi kannatada. See, mis loeb, on kvaliteet. Kui ehituse kvali - teedi tagab ehitaja – Vanasadama trammitee garantii kestab viis aastat – siis sõltub linnakeskkonna elukvaliteet elanike, linnavalitse - jate ja eri tööde teostajate koostööst. Riskid tellijale, kelleks on ametlikult küll raad, kuid argielus iga linnakodanik, kes sadamasse ja sealt linna liigub, võivad tuleneda liiklejate ettearvatust erinevast käitumisest, millega võivad kahjus - tuda rajatud katendid ning haljastus. Selle vältimiseks paigaldatakse olulistesse kohtadesse kujunduslikult sobivad piirded või tähis - pollarid ning suunatakse liiklejaid märkide abil uue lahendusega harjuma. „Ehitustegevuses on pööratud tähelepanu kvaliteedile ning võetud aega lahenduste läbimõtlemiseks. Projekteerijate ja ehitajate soov on luua vastupidavaid lahendusi, kuna garantiitööd on ebamugavad ning häirivad kõikidele osalistele,“ selgitas projektidirektor, miks projekt kulges „üheksa korda mõõda, üks kord lõika“ vaimus. Vanasadama trammitee lõik on valmis ning loodetavasti võtavad linlased selle rõõmuga omaks ja kasutusse. Projekteerijad ja ehitajad on teinud parima võimaliku, et kaks ja pool kilomeetrit linnaruumi mõjuks ajakohasena ja sulanduks moodsa linna kuvandiga. Järgmiste sarnaste suurobjektide puhul oskavad nii linlased, raad kui ka teostajad paremini ees ootavat analüüsida ning sellega arvestada.

Projektiga paraneb ligipääsetavus Vanasadamasse, ühtlasi loodetakse vähendada kesklinna liikluskoormust.

Haljastus aitab müra vähendada.

Peatustesse tulevad ka rattaparklad.

Õlitatud rööpad.

47

TEEJUHT / NR 1 2

Powered by