Foto d : Roadplan OÜ / Stricto Project OÜ
Tööd tuleb teha inimestega ehk kultuurimuutust ei tee ainult uue lepinguga, vaid vaja on ka süsteemset tööd ning uute tööriistade jätkuvat ja sihikindlat rakendamist.
Uue Sindi–Lodja silla projektlahendus. Planeeringuga kavandatakse üle Reiu jõe tänapäevastele nõuetele ja vajadustele vastavat kõigi liiklejate ning keskkonnaga arvestavat liikluskoridori. Olemasolev sild rekonstrueeritakse kergliiklejatele.
lliansslepingu põhiline erinevus võrreldes traditsioonilise A ehituslepinguga on selle täitmiseks vajalike osaliste varasem valimine, kaasamine, ühine leping, projekti - organisatsioon, otsuste langetamine, äriloogika ning riskide ja kasude jagamine tellijaga. Tegemist on uudse ja põhjaliku hanke meetodiga, kus kõigis etappides tehakse iga päev projekti parima realiseerimise nimel ühiselt tööd. Looduskaitseseaduse kohaselt tohib uut silda ja avalikult kasu - tatavat teed rajada kalda ehituskeeluvööndisse kehtestatud planeeringuga. See tähendab, et ehitusõiguse saavutamiseks oli allianssmeeskonna esimene ülesanne algatada ehitatavale alale detailplaneering. Samal ajal alustati lähtematerjalide kogumise ja erinevate uuringute läbiviimisega, mille tulemuste põhjal on järjepidevalt tööd tehtud nii plaanilahenduse kui ka silla konstrukt - siooni valikuga. Lisaks tavapärasest erinevale detailplaneeringule, muutus üheks peategelaseks ka vana Sindi–Lodja sild. „Meie algne plaan oli vana sild lammutada, kuid Muinsuskaitseametile see ei sobinud ja nad olid ohu tekkimisel valmis silla kohe kaitse alla võtma,“ ütleb Trans - pordiameti teehoiuteenistuse ida osakonna juhataja Anti Palmi . „Vana sild ei ole muinsuskaitse all ja seetõttu ei osanud me selle tingimusega arvestada.“ Transpordiamet ja Infortari ettevõtete gruppi kuuluv INF Infra OÜ sõlmisid 2023. aasta novembris lepingu Pärnu linnas asuva Sindi–Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks. Esmakordselt Eestis on tööd planeeritud teostada Soomes levinud allianssmudelit kasutades.
Uue Sindi–Lodja silla projektlahendus. Visuaalselt on uus sild kavandatud nii, et ta ei jääks olemasoleva sillaga võrreldes liiga domineerima ning pigem sillad täiendavad teineteist. Kaks kõrvuti asuvat silda peavad moodustama arhitektuurse terviku.
Uue Sindi–Lodja silla projektlahendus. Vana sild taastatakse ja see jääb kergliiklejate sillaks. Tööde käigus eemaldatakse 1990. aastatel ehitatud laiendused, mis ei ole kergliiklustee jaoks vajalikud ja koormavad sillasambaid.
Uue Sindi–Lodja silla detailplaneering. Olemasolev sild säilitatakse kergliiklussillana, sõidutee on viidud uuele sillale. Paikuse-poolsele kaldanõlvale tuleb promenaad vaba aja veetmiseks. Muudetud on Keraamika, Jõekalda tee ning Pärnu–Tori tee piirkonna liikluslahendust. Jõekalda tee ning Pärnu–Tori tee ristmik on lahendatud ringristmikuna. Juurdepääs Keraamika tänavale on Pärnu–Tori teelt suletud ja viidud ringristmikule.
57
TEEJUHT / NR 1 2
Powered by FlippingBook