Teejuht talv 2024

Aasta jooksul tehtud uuringud: Ÿ Liiklusuuring Ÿ Topogeodeesia ja laserskaneerimine Ÿ Geoloogia Ÿ Hüdraulilised arvutused Ÿ Arheoloogilised uuringud Ÿ Puistu hinnang ja dendroloogiline hinnang Ÿ Lihkeohtlikkus Ÿ Silla väärtushinnang Ÿ Mürauuring Objektiga seotud eesmärgid lähitulevikuks Ÿ Detailplaneeringu kehtestamine Ÿ Eelprojektist peab saama põhiprojekt Ÿ Ehitusloa saamine Ÿ Ehitusetapi eelarve ja ajagraafiku jooksev jälgimine ning vajadusel korrigeerimine Huvitav näide: kuidas aega kokku hoida Allianssmeeskond korraldas projekti ava - koosoleku, kus olid ehitaja, projekteerija, tellija ja Pärnu linna esindajad. Paljud olid skeptilised, mida sellise rahvamassiga teha ning kas kohtumisest mingit väärtust tekib. Tegelikult sai peale kuuetunnist tõhusat tööd seinale siiani vettpidav graa - fik, kus ajateljele on paigutatud kõikide osaliste ootused ja võimalused. Kohtu - mist analüüsides jõudis meeskond järel - dusele, et ühe päevaga hoiti kokku ligi 2–3 kuud pühendunud kirjavahetust ja eraldi - seisvaid koosolekuid.

Olukorda selguse toomiseks telliti sillale väärtushinnang, millega lepingu - osalised peavad arvestama. Selgus, et tegu on ühega kolmest betoonist kaar - sillast Eestis, mis on ehitatud 1930. aastatel, II maailmasõja ajal õhku lastud ja 1950. aastatel esialgsel kujul taastatud. Eriti väärtuslikuks teeb silla see, et eestlased on suutnud 1950. aastatel võõrvõimult saada piisava rahastuse, et silda ei taastatud nõukogudeaegse tüüpprojekti alusel, vaid esialgsel kujul. Lisaks vana silla säilitamisele ilmus uue trassi lähistel välja kiviaegse asula koht, millega seotud arheoloogilised uuringud on võtnud aega ning takistanud uue silla täpse asukoha paika panekut. Allianssmudeli puhul tehakse tööd inimestega Võrreldes tavapärase hankemudeliga, on allianssleping toonud kaasa ka palju enam üksteise mõistmise ja usalduse ülesehitamisega seotud tegevusi. „Leping on avatud raamatupidamisega, seega tuleb tellijal näiteks oluliselt pare - mini mõista ettevõtete kulude jaotust,“ toob Palmi näite. Samuti tuli lepinguosalistel välja töötada allianssmeeskonna juhtimiskultuur, mis oli kõigile täiesti uus asi. „Keegi meist ei teadnud, mida alliansis töötamine tegelikult tähendab: millised on koostööpõhimõtted, millises keskkonnas toimub suhtlus ja projekteerimine, mis on osaliste rollid, kuidas peetakse koosolekuid ja koostatakse aruandlust, millistele väärtustele tuginetakse ning kuidas saavutatakse usaldus,“ toob Palmi näiteid tegevustest, millega siiani iga päev tööd tehakse. „Tänu alliansslepingu paindlikkusele on kõik probleemid jõudnud kiirete lahendusteni. Tavapärane projekteerimisleping oleks ilmselt juba kaks või kolm korda ummikusse jooksnud ning tekkinud vajadus uus riigihange korraldada,“ leiab Palmi. „Tööd tuleb teha inimestega ehk kultuurimuutust ei tee ainult uue lepinguga, vaid on vaja ka süsteemset tööd ning uute tööriistade jätkuvat ja sihikindlat rakendamist. Tuleb hoida seda distsipliini, et tööd tehakse maksi - maalselt päriselt koos, mitte ei langeta tagasi sellesse rütmi, kus kõik teevad oma kontoris tööd ning infot vahetatakse koosolekutel.“

Praegu töötab meeskond eesmärgi nimel jõuda lähiajal detailplaneeringu kehtestamiseni ning kaugem siht on alustada 2025. aasta suvel ehitamist.

Osaliste ühine otsus on kujundada vana sild ümber kergliiklusele mõeldud sillaks, mille abil saab sellest piirkonna elukeskkonna oluline osa. Sellel otsusel on mõju nii tööde kiirusele kui ka eelarvele. „Olemasoleva silla remontimine on küll keerukas, aga samas ei ole see ülearu kallis ning lisaks võimaldab see uue silla puhul loobuda kergliiklusele mõeldud osast. Seega on võimalik tervikut optimeerides sellest proovikivist mööda saada. Planeeritud on kolmeavaline V-kujuliste vahesammastega integraalsild, mille vahesambad jäävad kallastele. Visuaalselt on uus sild kavandatud selli - sena, et ta ei jääks võrreldes olemasoleva sillaga liiga domineerima ning pigem sillad täiendavad teineteist,“ lisab inseneri- ja ehitusettevõtte INF Infra OÜ juha - tuse liige Robert Sinikas . Sõlmitud lepingu eeldatavaks maksumuseks on kuni 10 miljonit eurot ilma käibemaksuta ning ehitustööde tähtaeg selgub projekteerimise käigus, objekti lõpetamine jääb arvatavasti 2026. aasta sügisesse, kuid tööde täpsem kava peaks selguma 2025. aasta aprilliks.

59

TEEJUHT / NR 1 2

Powered by