Foto: erakogu
Foto: Eesti Maanteemuuseum
Autode väikeseerias tootmine Nõukogude Eestis lõikas kasu iseehitajate kogemustest. Fotol näitusel eksponeeritud ETKVL-is (Eesti Tarbijate Koopera - tiivide Vabariiklik Liit) valmistatud väikeauto ET-600 väljatöötanud meeskonda kuulunud autolukksepp Aleksander Jurtom isevalmistatud sõiduautoga ARS (u 1967–1968).
Väikeseerias toodetud masinad: insener Roman Bertelovi ideedest lähtuvalt valmisid nii Estonia-5 võidusõiduautod kui ka ETKVL-i väikeveokid. Fotol Bertelov koos insener Vadim Piterski ja väikeveoki ET-600 kogemusele toetunud elektriauto prototüübiga ET-800 Elektra.
Foto: Valga Muuseum
Foto: Endel Tarkpea, Rahvusarhiiv
Harmi 8-klassilise kooli tehnikaringi õpilane S. Tenno katsetamas noorte tehnikaajakirjas avaldatud juhiste põhjal ehitatud aparaati „Karlsson“ (1984).
Reisid nõukogude tegelikkusse: kuni 1960. aastateni kasutati busside puudumisel väljasõitudeks või koguni mitmenädalasteks turismireisideks veoautosid.
Foto: Eesti Maanteemuuseum
Foto: Uno Pilvre, Eesti Rahva Muuseum
Võrrid, mopeedid, motorollerid ja mootorrattad olid kuni 1980. aastate alguseni põhiliseks motoriseeritud iseliikumise vahendiks.
Vaid seitsmeklassilise kooliharidusega iseõppija Uno Veebergi (1930–2023) esimene iseehitatud auto valmis 1960. aastatel.
71
TEEJUHT / NR 1 2
Powered by FlippingBook