MAA
Nii on auto vuntsimise osaks olnud ka selle sisemuse viimistlemine kuni merevaigust käiguka ngi nupu ja uhkete tikitud patjadeni.
Foto d : Jürgen Vainola
Eestis nõukogude ajal teadaolevalt neljakümnest iseehitatud sõiduautost vähemalt neli valmistas Uno Veeberg. Fotol Veebergi 1983. aastal valminud sõiduauto „Taksikoer“. jõud: ühis- ja isetranspordi lugu“. Muuseumi näituste rõhuasetuste muutused on seostatavad ka Transpordiameti üldisemate arengute ja sihtidega. Omal moel ühtib Eesti Maanteemuuseumi mineviku - kurss Transpordiameti oleviku ja tulevikuga. 2019. aasta masinahalli näitusega võrdluses on üsna ilmne tõdemus, et kui püstitatud ülesanne nõuab sõiduatode ärapaiguta - mist kindlasse ruumi, räägib ka jutustatud lugu üsna ühekülgselt autokultuurist. Kui ülesanne hõlmab eriilmelisi sõidukeid ja liikumisviise või võimaldab rohkem vabadust, on ka avanev vaade mitmekülgsem ja rikkalikum. Teiseks on maal, veel ja õhus transporti korraldavate ametite liitmisega omaks võetud laiapindse liikuvuse mõiste andnud uue lähtekoha ka muuseumi mineviku - vaatele – autokultuur asetub liikuvusajaloo raamistikku. Kolman - daks on muuseum mineviku ja tuleviku kokkupuutekohana üha enam keskendunud kestliku liikuvuse küsimustele, otsides täna - päevaste väljakutsete põhjuseid ja lahendusi kohalikust liikuvus - ajaloost.
72
TEEJUHT / NR 1 2
Powered by FlippingBook