Teejuht sügis 2025

änavune vastuvõtt oli edukas: 2025/2026. õppeaastal T alustab 161 õppurit, neist 29 magistriõppes. Rõõmu teeb, et arvud rühivad ülesmäge: aasta varem alustas 129 õppurit. Õppetöö oluline osa on praktikum – võimalus õpitut ülikooli laborites ise katsetada ja merel rakendada on elukutse õppimi- sel oluline. Eesti Mereakadeemial on partnerlus Carnival Corpo- rationi kruiisifirma Holland America Line'iga, mille kadettide praktikaprogrammis osales elektrimehaanika üliõpilane Mark- Mihkel Eiche . Mark-Mihkli praktika toimus kuuekuulise lepingu alusel kruiisilaeval MS Noordam. Esimene kuu möödus näda- laste kruiisidega USA Alaska Whittieri nimelisest linnast Kana- dasse Vancouverisse ja tagasi, seejärel seilas laev üle Vaikse ookeani Jaapanisse.

Küsimustele vastab Mark-Mihkel Eiche.

Miks valisid just laevaelektrimehaaniku eriala? Gümnaasiumi ajal polnud mul veel päris selge, mis erialal soovin edasi õppida. Kaalusin arsti elukutset, olin 10. klassis isegi anes- tesioloogi töövari. Gümnaasiumi viimasel aastal hakkas mind üha enam huvitama mehhaanika ja masinate suund, seega otsustasin jätkata õpinguid mereakadeemias. Ajateenistus mereväes motoris- tina aitas jõuda sisemise kindluseni, et olin teinud õige vaiku ja oma tee leidnud. Minu soovitus neile, kes veel kõhklevad ja otsivad oma rada, on katsetada töövarjuks olemist, sest nii näeb tulevast töö- keskkonda täpsemalt. See annab võimaluse teha teadlikuma ning endale sobivama valiku. Kui kaugel oma õpingutega oled? Olen jõudnud viimasele kursusele ja plaanin kevadel lõpetada. Minu erialal on õpe planeeritud nii, et pärast teist õppeaastat on soovitus- lik läbida kahekuuline praktika: motoristina töötamiseks on vaja tun- da laevasüsteeme ja abistada ohvitsere. Viimasel õppeaastal on vaja läbida praktika ja koostada praktika- aruanne, see tähendab 6–8 kuud laevaelu. Just praktika annab väga hea pildi, kas mereelu sobib või mitte. Soovitan alguses eelistada pikka praktikat: mul läks kaks kuud, et laevaga harjuda, seejärel sain paremini õppimisele keskenduda ega vajanud nii palju kohaliku elu- olu juhendamist. Pikem viibimine kasvatab ka laevapere usaldust praktikandi suhtes – alguses ei ole ju teada, mida inimesest oodata.

Mark-Mihkel Eiche ja kruiisilaev MS Noordam, mille pardal töötas noormees 184 päeva.

Seevastu hiljem tööellu sukeldudes on ka lühemad lepingud head, sest kuue kuuga jõuab juba väsimus tekkida.

Kuidas praktikakohtade leidmine käib? Võib minna kergelt – ettevõtted loodavad endale praktikakohti pakkudes järelkasvu kasvatada. Mõnikord võib olla ka keeruline:

EESTI MEREAKADEEMIA VASTUVÕTT 2025/2026. ÕPPEAASTAL

Kinnitanud õppima tuleku

Õppekava

Bakalaureuseõpe Laevajuhtimine Laevamehaanika

41 34 40 17 132

Mereveonduse ja sadamatöö korraldamine Veeteede haldamine ja ohutuse korraldamine KOKKU Magistriõpe Merendus Merenduse digitaliseerimine KOKKU

17 12 29

Tänavune vastuvõtustatistika näitab, et huvi merenduse erialade vastu kasvab iga aastaga.

23

TEEJUHT / NR 15

Powered by