Teejuht sügis 2025

VESI

See oli väga huvitav kogemus, mis vältas 184 päeva ning viis kokku eri kultuuriruumidega – kruiisilaeva personali oli nii Aasiast kui ka Euroopast, laeva marsruut läbis erinevaid sadamaid.

Mart-Mihkel Eiche on praktikaga väga rahul, sest proovida sai erinevaid tööülesandeid.

Osa õppureid saab praktika ajal aru, et neile selline elu ei sobi, või vastupidi – et nad tahavad merele jääda ning leiavad selles elustiilis oma võlu ja hea rütmi. Mina olen üks neist, kes sai oma elu laeval hästi paika. Meie kursusel on palju neid, kes on merel õnnelikud. Mida pakkus sinu jaoks praktika kruiisilaeval? See oli väga huvitav kogemus, mis vältas 184 päeva ning viis kokku eri kultuuriruumidega – kruiisilaeva personali oli nii Aasiast kui ka Euroopast, laeva marsruut läbis erinevaid sadamaid. Silmaring avar- dus, kuulsin palju huvitavat alates Jaapani metroode ülesehitusest kuni selleni, milline on elukorraldus meist kehvemal järjel olevates maades. Minu tööülesanded olid erinevad: alguses vahetasime pirne ja paran- dasime köögitehnikat, hiljem usaldati meile ka keerukamaid ülesan- deid. Näiteks joonistasin lülitite skeeme ja kooskõlastasin need – kuulasin soovitusi, mida saaks paremini teha, seejärel paigaldasin lülitid. Tegelesin internetikaablitega, samuti kontrollisin mootoreid ja kui kuskil oli viga, siis otsisin selle põhjuseid: näiteks kui rakendus kaitselüliti, tuli kontrollida mootori mähiseid ja mõõta nende takis- tust. Enamasti saab probleem lahenduse, kui alustad viga otsides algusest ja hakkad samm sammu haaval edasi liikuma, nii toimub probleemi lokaliseerimine. Ükskord andis lift ülekaalu alarmi, kuigi tegelikult seal ülekaalu probleemi ei olnud – läks omajagu aega, et avada paneelid ja leida plaadil viga. Tuleb võtta aeg katsetamiseks ja probleemi põhjuse võimalike tegurite määramiseks. Sain osaleda hallivee pumba juhtpaneeli hoolduses, samuti 690 V elektrimootori juhtskeemi arenduses. Kruiisilaev on tegelikult väga hea koht laeva elektrisüsteemide tundmaõppimiseks, sest seal on väga erinevaid seadmeid. Kas töö kruiisilaeval ongi sinu tulevik? Laevaelektrimehaaniku tegevusvaldkond on lai, sest iga laeva ots- tarve ja lahendused on erinevad. Tahaksin proovida tööd eri tüüpi laevadel – kruiisilaevad, tankerid, aga miks mitte ka platvormil. See laiendab silmaringi ja annab kogemust.

juhtub ka seda, et üliõpilane kirjutab 30 firmale ja vaid üks vastab. Minul läks hästi – programmijuht aitas kontakti saada, läbisin testid ning sain koha. Väga palju sõltub aga tudengi enda initsiatiivist ja südikusest, palju ta jaksab ja suudab ise kirjutada ning ettevõtetega ühendust võtta. Ettevõtted hindavad nii praktikandi oskuseid kui ka iseloomu – mõnele öeldakse otse, et ära tagasi tule, aga kui oled tubli, lahendad innukalt ülesandeid ja õpid kiiresti, siis kutsutakse tagasi ja pakutakse isegi tööd. Mulle öeldi tagasisidena, et räägime töökohast edasi järgmisel aastal, kui diplom käes. Millised on õpingud koolis? Väga praktilised. Teoreetilisi aluseid mõistagi õpime, aga ilma prak- tikata oleks neid raske reaalsuses rakendada. Eestis on meil laborid, kus läbime praktilisi aineid, näiteks laevamontaaž ja -remont, keevi- tus, lukksepatööd. Vahel korraldatakse väliskülastusi, näiteks viima- ti suvel Soome laevatehasesse. Lisaks käivad ettevõtted meil koolis praktikavõimalusi tutvustamas. Eriala on rahvusvaheline, aga baas- õpe toimub siin. Mis sulle mereelu juures meeldib? Mulle meeldib kindel päevakava, et on kindlad söögiajad, töö on pai- gas, kõik on lähedal ja kompakne: jõusaali minekuks tuleb varuda viis minutit, kajutisse kaks minutit. Mõnele tundub see piirav, sest oled metallkastis kinni ja vaade ei muutu. Aga sadamates käimine pakub vaheldust – kord Saksamaal, kord Hollandis – see võtab klaustrofoobse tunde ära.

24

TEEJUHT / NR 15

Powered by