ÕHK
GPS-HÄIRED GPS-häired on Eesti idapiiri lähistel tugev- nenud. Millega arvestada drooni lennutamisel? Seoses uue segaja sisselülitamisega Eesti piiri taga on tugevnenud GPS-häired idapiiri äärsetel aladel, mistõttu tasuks võimalusel vältida droonide lennutamist eelkõige Narvas, selle ümbruses ja Narva lahe rannikualadel. Kui aga drooni lennutamise vajadus on vältimatu, tasub võtta arvesse Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) nõuandeid. äänemere piirkonnas on kaks suuremat häirete ala: Kalinin- L grad ja Peterburi. Viimasel ajal on TTJA täheldanud uut sega- jat, mis mõjutab eelkõige droonide lennutamist Narva ümb- ruses ja Narva lahe rannikualadel. Kuidas võivad GNSS-häired droonil väljenduda? 1. Satelliitide arvu vähenemises. Esineb peamiselt kõrguse suurendamisega ning ei ole ohtlik seni, kuni satelliitide arv ei lange alla 15. 2. GPS asukoha kaotamises (satelliitide arv langeb 0-ni). Erko Kulu , TTJA sagedushalduse talituse juhataja
Droon võib tuule mõjul ära triivida. Mitmed mudelid suudavad hoida asukohta põhja all olevate sensorite abil kuni kõrguseni vähemalt 30 m. 3. Ootamatud manöövrid drooni lennus. See võib olla seotud vale GPS asukohainformatsiooniga.
Häirete mõju võib olla drooni lennutades tuntav idapiiri äärsetel aladel, Kesk- ja Lääne-Eestis pigem mitte. Politsei- ja Piirivalveamet on juba varem kehtestanud idapiiri läheduses droonidele viiekilo- meetrise lennukeelu ala, et segamistest põhjustatud võimalikud õnnetused ei ohustaks inimeste elu ja vara.
92
TEEJUHT / NR 15
Powered by FlippingBook