Foto: Rafael Roos, Helsingi linnamuuseum
Foto: ETH-Bibliothek Zürich via Air History Net.
E-13 sadamas asunud slipil. Angaari ehitustööd on juba alanud. Angaari kõrval asunud ajutisele kaile viival sillal seisab ilmselt Aeronaudi buss, mis on toonud reisijad lennule.
Aero OY Junkers F.13 lennuki mootori soojen - damine ise ehitatud ahjuga talvel Katajanokka lennusadamas. Ahju juures askeldab Aero lendur Gunnar Lihr, lennuki ees seisab firma direktor B. Lucander.
Foto: Eesti Meremuuseum
5. juunil 1926 oma esimesel pikemal lennul olnud Aero OY Junkers G.24 K-SALC Tallinnas Lennusadamas. Junkersi tehases Dessaus valminud lennuk asus üle Läänemere kodulennule. Peale vahemaandumist Malmös startis lennuk Helsingi suunas, kuid pidi udu tõttu Kalmaris uuesti maanduma. Sealt lahkudes lennati udu vältimiseks tavalisest kõrgemalt, kuid see suurendas lennuki kütuse - kulu. Maanduti Haapsalus, kus selgus, et seal lennuki - kütuse segamiseks vajalikku bensooli ei ole. Siis lennati edasi Tallinna, kus maanduti Lennusadamas. Peale kütusetagavara täiendamist jätkati lendu Helsingisse.
Aeronaudi piloodid Peeter Olt ja Konstantin Kursmann. Foto: Eesti Meremuuseum
55 113
TEEJUHT / NR 1 3
Powered by FlippingBook