Mudeldamine aitab kohalikul omavalitsusel jalg- ja jalgrattateid planeerida.
Foto: Adobe Stock
Foto: Transpordiamet
Foto: Kaspar Pokk / Transpordiamet
Euroopa transpordi - ohutuse nõukogu tegev - direktor Antonio Avenoso rääkis poliitikakujunda - jate ümarlaual liiklus -
ohutuse olukorrast Euroopas ning jagas Eestile soovitusi.
IT ja organisatsiooni areng 2024. aastal võeti kasutusele mootorsõidukimaksu IT-lahendus, mis valmis kiirelt ja edukalt. Lisaks juurutati andmekvaliteedi tööriist, mis võimaldab andmeomanikel paremini hinnata oma andmete korrekt - sust. Transpordiamet kinnitas uue strateegia nelja peamise eesmärgiga: liiklusohutuse parendamine, uuenduslike lahenduste kasutusele - võtt, keskkonnajalajälje vähendamine ja atraktiivseks tööandjaks olemine. 115 fookustegevuse täitmist jälgitakse 28 põhi- ja 44 toe - tava mõõdiku abil. Teenuste tagasiside analüüsiks kasutati tehisaru, mis vähendas andmehalduse ajakulu mitu korda. Edaspidi plaanitakse tehisaru kasutust veelgi suurendada, tagades samal ajal andmete turvali - suse.
Teehoid ja järelevalve Aasta jooksul korraldati Tusti silla ja Kanama viadukti varistamised, mille puhul Transpordiamet tegi koostööd kaitseväega. Teede hool - duse rahastus on vähenenud, mistõttu on kasvanud säilitusremondi vajadus. Teekatte defektsuse ja roopasügavuse näitajad on viimas - tel aastatel halvenenud, samas kui tasasuse näitaja on jäänud sa - male tasemele. Veonduse järelevalves kontrolliti 1074 bussi, neist 316 puhul tuvas - tati rikkumisi. Selle tulemusena algatati 34 väärteomenetlust, mää - rati trahve üle 14 000 euro ning peatati 23 sõiduki tegevusluba. Lisaks jälgiti 83 ettevõtte teekasutustasu maksekäitumist, rikkumisi leiti 71 korral. Koostöös Politsei- ja Piirivalveametiga tehti mitmeid edukad ühiskontrolle, mis suurendasid mõju liiklusohutusele ja au - sale konkurentsile.
55 121
TEEJUHT / NR 1 3
Powered by FlippingBook