Teejuht kevad 2025

Tallinna ringtee sai infotablood, muutteabega kiirusmärgid ja hoiatusmärgid.

Foto: Kaspar Pokk / Transpordiamet

Transpordiamet kasutas esimest korda riigitee katselõigul asfaltsegus bituumeni asendajana ligniini .

Foto: Karli Saul / Transpordiamet

Foto: Transpordiamet

Teine katseprojekt oli juba tõsisemate kriteeriumitega, (tee nr 43) Aovere–Kallaste–Omedu tee 5,4.–9,408. kilomeetril asuva lõigu taastusremont. Hankes oli hinna osakaal 65% ja väärtuspunktide osakaal 35%. Töötasime välja seitse keskkonnahoidlikku kriteeriu - mit: veoautode süsihappegaasi heitmete norm, ehitustehnika heit - mete norm, sööjate asfaltsegude kasutamine, asfaltsegude täite - materjalide hoiustamise tingimused, ringlusse võetud asfaltsegu (freespuru), biokütuse kasutamine maanteesõidukitel, biokütuse kasutamine asfaldi tootmisel. Tööd toimusid edukalt, töövõtjad rakendasid enamiku keskkonnahoidlikest kriteeriumitest. Objektiga saime palju kogemusi, mida rakendame juba järgmiste keskkonna - säästlike hangete korraldamisel ja ehitustöödel. Pärnu–Uulu teelõigu avamine 17.07.2024. Linti lõikasid (vasakult) Pärnu linnapea Romek Kosenkranius, Verston OÜ juhatuse esimees Veiko Veskimäe, Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ja Häädemeeste vallavanem Külliki Kiiver.

Keskkonnahoidlikud projektid Kui 2023. aasta kevadel sõlmisid Transpordiamet ja Taristuehituse Liit teehoiu süsihappegaasi heitmekoguste vähendamise tegevus - kava, siis 2024. aastal oli aeg esimesteks katseprojektideks. Välja sai valitud kaks taastusremondiobjekti, kus kasutati väärtuspõhi - sust ja ettevõtjatel tuli arvutada ka ehitatava objekti süsihappegaasi heitmekoguseid. Esimene katseprojekt oli Tallinna ringtee 9,7.–11,7. kilomeetril olev lõik, kus hankepakkumuste hindamisel said täiendavaid punkte pakkujad, kes ehitustööde teostamisel deklareerisid süsihappe - gaasi keskkonnasäästlikuma tehnika kasutamist ning täiendavalt oli hanke kvalifitseerimistingimuseks sätestatud süsihappegaasi kalkulaatori kasutamise nõue, millega pidid kõik pakkujad arvutama ehitatava objekti süsihappegaasi heitmekogust.

55 127

TEEJUHT / NR 1 3

Powered by