Teejuht kevad 2025

2024

Foto: Kaspar Pokk / Transpordiamet

TEENISTUSTE AASTAKOKKUVÕTE

Liiklus teenistus

Joel Jesse Liiklus teenistuse direktor

Foto: Transpordiamet

asta oli pingeline, oli nii õnnestumisi kui ka õppimiskohti. A Hea meel on tõdeda, et 2024. aastaks püsitatud eesmärgid on saavutatud – mootorsõidukimaksu jõustumisega kaas - nenud tegevused toimivad, uued teooriaeksami küsimused on kasu - tusele võetud, liiklusohtliku terviseseisundi korral saame juhtimis - õiguse peatada, alaealised saavad endale sõidueksami broneerida kodust lahkumata, büroodes kehtib mobiilne järjekorrapilet, kevadel tegime romukampaania, e-teenuste osakaal on kasvutrendis. Klien - tide soovitusindeks teenindusbüroodele on 88%, infotelefonile 83% ja eksamineerijatele 73%. Toon eraldi välja mootorsõidukimaksu jõustumisega kaasnenud tegevused, mis said üleriigilise tähelepanu ning kasvatasid Trans - pordiameti teenindusbüroodes IV kvartalis töökoormuse kolme - kordseks. Infotehnoloogilised arendused, liiklusregistri andmete valideerimine, põhjalik informatsioon klientidele koos mootor - sõidukimaksu kalkulaatoriga ja korduma kippuvate küsimustega, lisatunnid ja -päevad sõidukite registreerimiseks teenindusbüroo - des – see on olnud paljude kolleegide ja koostööpartnerite ühine pingutus ja panus õnnestumisse. Aitäh kõigile! Mootosõidukimaks ja romusõidukid 2024. aasta märksõnaks kujunes mootorsõidukimaks ehk peaasja - likult sellega kaasnevad infotehnoloogilised arendustööd. Kogu aasta vältel tegi sõidukite registriosakond koos sõidukite tehnoosa - konnaga väga intensiivset koostööd Maksu- ja Tolliametiga (MTA), Rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskusega (RmIT) ning arenduspartneriga Askend, et 2025. aasta esimeseks päevaks kõik uue maksuga seotud protsessid ja toimingud toimiksid. Lisaks aastamaksu tarbeks MTA-ga andmevahetuse loomisele oli tarvis võimalikult kliendisõbralikult lahendada ka sõidukite registreerimis - tasu puudutavad aspektid. Selleks, et rahuldada suurenenud teenindusnõudlust ja vältida pikki ootejärjekordi, võttis Transpordiamet tarvitusele erakorralised meetmed. Novembri lõpus ja detsembri alguses pikendati tööaegu nii, et Tallinna, Jõhvi ja Pärnu teenindusbüroodes olid kahel laupäe - val avatud teenindusbürood, kus tehti sõidukite registreerimiseel -

2025. aastast on mootorsõidukimaksuga maksustatud kõik sõiduautod ja kaubikud.

seid kontrolle. Lisaks sellele avati tööpäevadel teenindusbürood kell 8 hommikul ja täiendavaid kontrolle tehti kuni kella 18-ni.

Mootorsõidukimaksuga seoses sai lõpuks lahendatud aastatepik - kune küsimus – kuidas kustutada liiklusregistrist olematud sõidukid, mis eksisteerivad vaid registrikandena? Sellele murekohale tehti tulevikku vaatav lahendus vajalike seadusemuudatustega ning sõidukeid, mille registrikanne on peatatud, saab alates 2025. aasta algusest Transpordiameti e-teeninduses kustutada. Uus aasta on näidanud, et see on vaieldamatult kõige populaarsem e-teenus. 2025. aasta võtmesõnaks on arendustöö. Tegeleme digiregistreeri - mise rakenduse edasiarendustega, et aasta esimeses pooles lahen - dus kasutusele võtta. Mootorsõidukimaksu puhul peab toimima hakkama registreerimistasu tagastamise funktsionaalsus. Alaealised e-teenindusse 2024. aasta tõi endaga kaasa kauaoodatud arenduse, mis avas alaealistele võimaluse Transpordiameti e-teeninduses toiminguid teha. Noored saavad esmase juhiloa, väikelaevajuhi ja jetijuhi tunnis - tuse taotluse esitada e-teeninduses ning sealsamas saab ka alaea - lise seaduslik esindaja oma nõusoleku anda.

Juhtimisõiguse peatamine liiklusohtliku terviseseisundi korral

2024. aastal leppisime Politsei- ja Piirivalveametiga (PPA) kokku tegevuskava, mille alusel PPA koostab sõidukijuhi liiklusohtliku

128

TEEJUHT / NR 1 3

Powered by