2024
TEENISTUSTE AASTAKOKKUVÕTE
Tugiteenuste teenistus
Reet Reili
Tugiteenuste teenistuse direktor
Foto: Transpordiamet
024. aasta jääb meelde stabiilse ja tegusana – saime kes - 2 kenduda arendustegevustele ja teenuste kvaliteedi tõstmi - sele. Seda, et oleme õigel teel, kinnitas organisatsioonis läbi viidud tugiteenustega rahulolu küsitlus, kus viiepallisel skaalal hin - dasid kolleegid meid hindega 4,4. Suur aitäh neile selle eest! Aasta suurima väljakutse võib kokku võtta sõnaga „eelarve“. Kuidas osutada teenuseid järjest paremini, järjest väiksema raha eest, on ülesanne, mida lisaks 2024. aastale lahendame ka 2025. ja 2026. aas - tal. Jätkasime energiasäästu- ja keskkonnahoiu meetmete rakendamist Olulisemad tegevused selles valdkonnas olid päikesepaneelide paigaldamine Valge 3, Valge 4, Rakvere ja Jõhvi hoonetele, ventilat - siooniseadmete vahetamine energiasäästlikumate vastu Heli 2, Teelise 4 ning Narva büroos. Samuti muutsime sõidukiparki kesk - konnasäästlikumaks. Lisaks uute keskkonnahoidlike sõidukite han - kimisele viisime läbi sõidukipargi analüüsi, mis võimaldas aasta jooksul sõidukiparki vähendada kümne auto võrra ning suurendada sõidukite ristkasutust. Tõstame töötajate teadmisi ja teadlikkust ning julgustame neid olema valdkonna eestkõnelejad Transpordiametis töötab väga palju inimesi, kes võiks ja peaks ole - ma oma valdkonna eeskõnelejad. Julgustamaks neid aktiivsemalt sõna võtma, koolitasime kõneisikuid ja eksperte ning suuname neid järjepidevalt meile olulistel teemadel proaktiivselt meediaga suht - lema. Väga olulised on sisekoolitused. Oleme järjest enam liikumas suun - da, kus meie oma eksperdid jagavad organisatsiooni sees teadmisi aktuaalsetel teemadel. Selleks, et oleksime targemad tellijad, korral - dasime väärtuspõhiste hangete, innovatsioonihangete ning kesk - konnahoidlike hindamiskriteeriumite koolituse. Samuti alustasime andmekaitse koolituste sarjaga, kus lisaks baasteadmistele saavad osalejad küsida valdkonnaspetsiifiliste teemade kohta.
Foto: Transpordiamet
Tallinna sihi ülemine tuletorn avatakse külastajatele juba 2025. aasta suvel, alumine tuletorn vajab enne põhjalikku renoveerimist.
Innovatsioon algab meis t endist Väärtustame töötajates julgust uutmoodi mõelda ja tahet kaasas käia nüüdisaegsete lahendustega. Mõned nopped 2024. aasta tegemistest. Alati ei pea innovatsioon olema seotud tehniliste lahendustega. Selle hea näide on kogu asutuse kirjalike pöördumiste haldamise automati - seerimine. Tööprotsesse analüüsides sai selgeks, et lihtsate töö - korralduslike muudatuste, süsteemi peenhäälestuse ning juhend - materjali täiendamisega saab käsitöö mahtu märkimisväärselt vähendada ning vastajate vahel töökoormust võrdsemalt jagada. Muudatuse tulemusena tegeleb kliendipöördumiste suunamisega kaks inimest vähem ning kirjad jõuavad vastajateni kiiremini. Julgus mõelda raamidest välja ning tahe leida võimalus tähelepanu - väärsete arhitektuurimälestiste säilitamiseks päädis sellega, et esmakordselt Transpordiameti ajaloos kaasatakse riigivara korras - tamiseks erakapitali. Tallinna kahele tuletornile ühise operaatori leid - miseks läbi viidud kontsessioonhanke tulemusel avatakse külastaja - tele mõlemad tuletornid. Tallinna sihi ülemine tuletorn avatakse külastajatele juba 2025. aasta suvel. Alumine tuletorn ning sinna juurde kuuluv linnak vajavad enne külastus- ja lisateenuste pakku - mist põhjalikku renoveerimist. Oluline märk pandi 2024. aastal maha ka hankemaailmas. Selleks oli dünaamilise hankesüsteemi loomine omanikujärelevalve teenuse osutamisele. Peamine kasutegur Transpordiametile on suurem paindlikkus hangete läbiviimisel ja samuti pakkujate vaheline konku - rents, sest süsteemiga saab selle kehtivuse jooksul igal ajal liituda.
130
TEEJUHT / NR 1 3
Powered by FlippingBook