Ideaalis saab allveeroboti toel identifitseerida, kas tegu on vetikapuntra, kammkarbi või hoopis narkopakiga.
Potentsiaali inimese tööd lihtsamaks muuta oleks allveerobotil kõigis suuremates Eesti sadamates.
Fotod: Vete Engineering
Arendatav allveerobot:
Ÿ Inspektsiooniklassi allveerobot Ÿ Kaal ca 20 kg Ÿ 8 mootorit võimaldavad robotil hõlpsasti liikuda erinevates suundades Ÿ Täiselektriline (mh kõik mootorid ja lisaseadmed) Ÿ Kaugjuhitav – robot suudab opereerida suuremahulise andmesidega ja täita ülesandeid erinevates asukohtades Ÿ Erinevalt autonoomsest robotist, mille puhul peaks uuritav ala olema ette programmeeritud, on arendatav robot operaatori juhitav, sest iga asukoht ja ülevaatus on erinev
Robotit juhib operaator, sest iga asukoht ja ülevaatus on erinev.
Uuri lisa: smaug-horizon.eu/
ja töötada välja parim sonari tuvastusprotsess. Katsetega testi - takse, mis toimib erinevates tingimustes, kus on vaja täiustamist. Püüame andmed koondada andmepanka, et tulevikus oleks või - malik sonariga objekte automaatselt tuvastada. Tegu on masin - nägemise arendamisega: sisestame infot, millised on tüüpsed võõr - kehad laeval ja milline on tavapärane laeva veealune osa,“ selgitab ta. Seega töö võimalike võõrkehade tuvastamise ja valideerimisega veel käib. „Otsime selleks parimaid tehnoloogilisi võimalusi, ent kui projekti aruanne on koostatud, siis jätkuprojektina soovime tehno - loogia viia piisavalt kõrgele tasemele, et seda ka turundama asuda,“ tutvustab Timmu Tollimägi eesmärke. Hüva abimees sadamates Arendatava allveeroboti kasutajad võiksid olla sadamad, aga ka Politsei- ja Piirivalveameti tüüpi organisatsioonid, näiteks toll, kes kontrollib Eestisse saabuvaid aluseid.
Roboti ülesanne on tuvastada ja identifitseerida erinevaid kahtlaseid objekte, mis on kinnitunud laeva veealusele osale.
Allveerobotit saaks kasutada kogu mereinfrastruktuuri jälgimiseks: näiteks torujuhtmete regulaarne kontroll oleks allveeroboti abil senisest tunduvalt lihtsam. Praegu toimub ka kaardistamine, millises mahus ja kellel oleks Eestis andmeid vaja. „Selle põhjal saame anda täpsema hinnangu, kui palju roboteid on vaja. Meie allveerobotil oleks kasutuspotent - siaali kõigis suuremates sadamates, näiteks Muugal, Paldiskis ja Vanasadamas, samuti võiks ta tulevikus leida kasutust piiripunkti - des, et tõkestada salakaubandust,“ võtab Tollimägi teema kokku.
„Niisuguse kontrolli kohustust ei saa eraettevõtetele panna, seega on tegu pigem riigi initsiatiiviga,“ sõnab Timmu Tollimägi.
2 3
TEEJUHT / NR 1 3
Powered by FlippingBook