Teejuht kevad 2025

VESI

Triigi sadam Saaremaal . Parvlaev viib siit Sõrule. Sadamasse on püsti pandud uhke kontserdisaal, kus suvel elu käib. Suvel peavad kohalikud kohvikut, kuid talvel on siin vaikne. Kuidas saaks aasta ringi kohale elu sisse puhuda, selle üle käib arutelu.

Koovi lautrikoht Loode-Saaremaal on kahtlemata üks romanti - lisemaid, aga perspektiivitu. Suured kalapaadid siia tulla ei saa, rääkimata purjekatest. Ümberringi on märksa suuremaid ja „elusamaid“ väikesadamaid, kust pääseb ka kergema vaevaga liikuma. Ometi tahaksid kohalikud ka võrgustada ning lautrikoha korda teha ja laiendada. Finantsiliselt see kindlasti ära ei tasu.

Eesti väikesadamate tugevused Ÿ Sadamate geograafiline ja looduslik mitmekesisus – võimaldab teenindada nii turiste kui ka kalandusettevõtteid. Ÿ Kohalike kogukondade osalus – mitmed projektid on edukalt ellu viidud kohalike elanike toel. Ÿ Väikesadamate kasvav roll turismisektoris – viimase viie aasta jooksul on külastajate arv suurenenud 20%.

Kuressaare jahisadamas käib elu tänu majutusasutustele ja sadamarestoranile aasta ringi. Üha paremini teatakse siinset väikesadamat ka rahvusvahelises seltskonnas ning suvel on kaikohad täis „ujuvelanikke“ ehk turiste, kelle koduks on jaht või mootorlaev, kuid kes tarbivad teenuseid maal.

Jaagarahu muul Saaremaal . Vana kalatraaler viidi hiljaaegu vanarauaks, ajalooliselt on siin olnudki kalapaatide merele mineku koht. Kas on mõtet Jaagarahu edasi arendada? See sõltub kohaliku kogukonna aktiivsusest. Praegu valitseb siin vaikelu.

Kuivastu sadam võtab vastu liinilaevu. Siia saab tulla ka purjeka ja mootorpaadiga ning tarbida lisateenuseid. Kuivastu pole otseselt väikesadam, kuid peaks kindlasti kuuluma sadamate võrgustikku.

2 6

TEEJUHT / NR 1 3

Powered by