Teejuht kevad 2025

VESI

LÕPUTÖÖ

Magistritöö „Euroopa rohelise kokkuleppe paketi „Eesmärk 55“ rakendamisega kaasnevad väljakutsed ja nende lahendamise võimalused AS-i Tallinna Sadam näitel.“ Juhendaja: Ulla Pirita Tapaninen

Laevandussektoris on keskkonna - säästlikkus järjest olulisem.

„Eesmärk 55“ on ambitsioonikas kliimamuutuste saavutamiseks koostatud pakett, millega on sadamatele kehtestatud nõuded, eesmärgid ja määrused. Magistritöö raames uuriti paketi rakendamisega seotud väljakutseid ja nende lahendamise võimalusi AS-is Tallinna Sadam, analüüsides ettevõtte väljatöötatud strateegiaid ja meetmeid. liimamuutused ja keskkonnaprobleemid on saanud glo- K baalseks mureks, mis nõuab kiiret ja tõhusat tegutsemist. Jätkuv keskkonnaseisundi halvenemine ja uued kesk- sega. Euroopa Parlament on vastu võtnud keskkonnapoliitikaga seo- tud rohelise kokkuleppe, eesmärgiga saavutada kliimaneutraalsus Euroopa Liidu liikmesriikides aastaks 2050. Sadama mere- ja mais- maatranspordi tegevus mõjutab keskkonda olulisel määral. Euroopa rohelise kokkuleppe rakendamine Tallinna Sadamas

konnaohud, mis tulenevad inimtegevusest, on sundinud paljusid rahvusvahelisi, riiklikke ja kohalikke organisatsioone tegema ulatuslikke algatusi keskkonnakahjude vastu võitlemiseks. Nende meetmete rakendamine eeldab integreeritud lähenemist, et lahen- dada probleeme, mis mõjutavad kõiki kogukondi sõltumata nende asukohast, jõukusest või sotsiaal-majanduslikust arengutasemest. Üleilmne üksmeel valitseb selles, et sotsiaalne ja majanduslik areng on tihedalt seotud meie planeedi loodusvarade säästva majandami-

AS Tallinna Sadam on Läänemere-äärse sadamana investeerinud keskkonnasäästlikesse lahendustesse, et saavutada kliimaneut - raalsus kokku lepitud tähtajaks, liikudes alternatiivkütuste kasuta - mise, kaldaelektri valmiduse ja süsinikheitmete vähendamise suu - nas. Magistritöö raames uuriti Euroopa rohelise kokkuleppe paketi „Eesmärk 55“ rakendamisega seotud probleeme ja nende lahen -

3 2

TEEJUHT / NR 1 3

Powered by