Teejuht kevad 2025

Kes otsib, see leiab – suur osa Tallinna foore on varustatud mõne anduri või kaameraga.

Liikluskorraldus näitab liiklejatele võimalikult selgelt: mine või ära mine. Foorid on siiani töökindlaim lahendus.

Foto: Ilja Matusihis / Tallinna Strateegiakeskus

oodsale liiklusjuhtimisele on omane võimalikult palju M automatiseerida, kuid kontroll ja ülevaade jooksvate muudatuste tegemiseks peab samuti säilima. Limbach toob välja, et kõik fooriobjektid töötavad eelseadistatud fooriprogrammide alusel: „Me eristame põhiliselt kolme erinevat fooritsüklit: hommikune tipptund, vaikne aeg ja õhtune tipptund. Öösiti töötavad foorid enamasti vilkuval töörežiimil, suuremad rist - mikud töötavad aga vaikse aja fooritsükli alusel. Programmide vahe - tumine on määratud kellaajaliselt ja vahetused toimuvad auto - maatselt. Toimepidevuse kindlustamiseks on oluline fooride korras - oleku tagamine – st kas kõik foorikontrollerid töötavad või esineb mingeid rikkeid. Selleks on meil kõik foorid ühendatud kaughaldus - süsteemi. Selle kaudu on meil terviklik ülevaade kõikide Tallinna fooriobjektide töötamise kohta.“ „Kuna Tallinna linnas on liikluskorraldusvahendite hulk väga suur ning selleks, et operatiivselt tuvastada kõik avariide käigus kahjus - tada saanud või hooldust vajavad liikluskorraldusvahendid, on 24/7 sisse seatud ka dispetšerteenistus. Selle kaudu saab hooldusmees - kond ööpäev läbi vastu võtta teateid avariilistest liikluskorraldus - vahenditest, sh nii mehaaniliste liikluskorraldusvahendite vigastuste kui ka elektrooniliste liikluskorraldusvahendite rikete kohta. Teateid saavad edastada ka tähelepanelikud linnakodanikud.“ Fikseeritud tsüklid või kohandumine nõudlusele? Tähelepanelikumad liiklejad on vast märganud, et foore on mitme - suguseid ja nende toimimine sõltub mitmetest faktoritest. Limbach toob välja, et Tallinna linna fooriobjektides kasutatavad juhtimis - põhimõtted võib jaotada kahte suuremasse kategooriasse: 1. Fikseeritud tsükliga töörežiim , mis tähendab, et fooriprogrammi töötsüklid ja töötaktid on konstantse pikkusega, kõik fooritsüklid on ühesugused ja korduvad korrapäraselt sõltumata konkreetsest liiklusnõudlusest.

Veli Valentin Rajasaar , Teejuhi kaasautor

Kui tihti olete linnas liigeldes mõelnud, kuidas liiklus suuremas plaanis töötab? Kuidas seda juhitakse, kuidas tagatakse sujuvus? Nendele ja paljudele teistele küsimustele vastasid Tallinna Transpordiameti fooride programmeerija Lauri Limbach ja liiklusekspert Grigori Parfjonov .

Et operatiivselt tuvastada kõik avariide käigus kahjustada saanud või hooldust vajavad liikluskorraldusvahendid, on Tallinnas 24/7 sisse seatud dispetšerteenistus.

53

TEEJUHT / NR 1 3

Powered by