Ökoduktil esinevad vajumid .
Mootorsõiduki jäljed kallasrajal .
Kahes vaatlusaluses lõigus esines kahepaiksete tõkete lahendustes sellisel määral puudusi, mille tulemusena võib öelda, et lahendused tervikuna on ebaõnnestunud ning ei täida eesmärki. Üleronimise vältimiseks peab tõkkele olema valitud piisav kõrgus, õige materjal ja struktuurne lahendus, kuid nendes lõikudes olid tõkked eba - piisava kinnituse ning vale materjalivaliku tõttu maapinnale vajunud, mis võimaldab kahepaiksetel üle tõkete ronida. Ühe levinud puudusena võib välitööl kogutud andmete alusel esile tuua kahepaiksete tõkete heina kasvamise. Kõrge hein võimaldab kahepaiksetel teemaa-alale ronida. Kahepaiksete jaoks rajatud betoontõkete lahendustes võis kahes vaatluslõigus täheldada, et tõkete elemendid on omavahel nihku - nud. See võib olla tingitud külmakergetest, aluspinnase ebakorrekt - sest ettevalmistamisest või tasanduskihi ebapiisavast paksusest. Ühes vaadeldavas lõigus oli tee muldkeha nõlv mitme meetri ula - tuses betoonist tõketele vajunud ning need omakorda raskuse all paigast nihkunud. Kahepaiksete tõkete eesmärgipärasele toimimisele avaldavad negatiivset mõju ka väikeulukitunnelite ja kahepaiksete tõkete omavahelised ühendused. Tõkked peaksid tunneli suudme suhtes olema rajatud selliselt, et loomadel on takistusteta võimalik truupi liikuda. Välitööl võis kahes vaatluslõigus täheldada, et truupide
avalda, siis rajatise paljandumine pikemas perspektiivis võib aval - dada negatiivset mõju rajatisele endale. Nimelt välistele mõjutustele avatud olles võib rajatis saada kahjustusi näiteks selle ümbruse niitmisel, mille tulemusena hakkab teras ajapikku korrodeeruma. Paaris vaadeldud väikeulukitunnelis esines vett, mis pärsib looma - del tunneli läbimist. Esines ka kohti, kus tunneli suue oli võsastunud ning ka väikeulukite altpääsudel võis märgata mootorsõidukite rattajälgi. Kahepaiksete tunnel Kahepaiksete tunnelite puhul oli üheks levinud probleemiks see, et tunneli päis ei toetu tihedalt tõkkele. Praegu see rajatise eesmärgi - pärast toimivust ei mõjuta, kuid pikas perspektiivis võib rajatist ennast negatiivselt mõjutada. Mõnes kahepaiksete tunnelis oli vett. Selleks, et kahepaiksed, roo - majad ja teised väiksemad loomad rajatist sihtotstarbeliselt kasu - tada saaksid, peab see rajatis olema kuiv. Kahepaiksete tõke Välitöö põhjal saab eristada kahte tüüpi lahendusi: tõkked, mis on rajatud tee muldkeha nõlva sisse või jalamile ning tõkked, mis on paigaldatud ulukitara alumisse serva. Tee muldkeha nõlva rajatud tõkked on betoonist, ulukitara alumisse serva rajatud tõketel on materjalina kasutatud komposiiti, metalli ning plastikut.
73
TEEJUHT / NR 1 3
Powered by FlippingBook